Miasta wracają do pieszych, Dallas, Klyde Warren Park 2008-2015

W Polsce dopiero rozpoczynamy dyskusję na temat tego, jak powinny wyglądać nasze miasta. Wiemy już, że ciągłe poszerzanie ulic wcale nie jest rozwiązaniem, które doprowadzi do udrożnienia ruchu. Zawsze pojawią się miejsca, w których wąskie gardła będą przyczyną powstawania korków.
Tysiące samochodów to także hałas, spaliny, brak miejsca dla pieszych i rowerzystów. Wiele ośrodków miejskich ciągle nie ma swoich obwodnic, przez co ruch wtłaczany jest do miasta. Ale już dziś widać pierwsze zapowiedzi nadchodzącej rewolucji, która ma przywrócić miasta we władanie pieszych. Rozwój komunikacji miejskiej, budowa dróg rowerowych i tworzenie przestrzeni przyjaznej mieszkańcom. Zobacz jak miasta z całego świata radzą sobie z komunikacyjnym problemem i jak w ciągu kilku lat zmieniły się nie do poznania. Czy podobnych rozwiązań niedługo możemy się spodziewać także nad Wisłą?

Po
2015
Przed
2008

Autostrada przebiegająca przez centrum Dallas została przekryta tunelem, a na powierzchni zamiast rzeki samochodów króluje zieleń nowego miejskiego parku.
fot. Google Street View

Podziel się

Najnowsze artykuły