Dużo i tanio - jak firmy i organizacje mogą zniwelować koszty wydruku?

Artykuł sponsorowany

Popularyzacja cyfryzacji dokumentów wcale nie sprawiła, że drukowane dokumenty przestały być podstawą funkcjonowania firm. Wręcz przeciwnie - badania rynkowe wykazują, że częstotliwość korzystania z drukarek wciąż rośnie. Z tego powodu przedsiębiorstwa wciąż poszukują sposobów na długofalową redukcję kosztów wydruku.

Dużo i tanio
Dużo i tanio
fot. materiały partnera

Drukowane dokumenty to wciąż podstawowa forma wewnętrznej komunikacji w firmie. Codzienna, intensywna eksploatacja drukarek ma jednak wpływ na obciążenie finansowe zakładu. Jakie działy w największym stopniu przyczyniają się do kosztów związanych z drukowaniem i w jaki sposób przedsiębiorstwa radzą sobie z redukcją tego typu wydatków?

Kto najwięcej drukuje?

Drukowanie wciąż pozostaje domeną mniejszych czy większych firm i organizacji. Według badań 40% różnych przedsiębiorstw w naszym kraju uznaje słowo drukowane za najważniejszy rodzaj dokumentu. Jeżeli chodzi o liczbę wydruków, to na pierwszej pozycji - z wynikiem 37,5% - plasują się działy zajmujące się księgowością. Tuż za nimi jest administracja - z wynikiem 25,7% - i działy marketingu, zajmujące 14,5% wszystkich firmowych wydruków. Wyniki te można dodatkowo zestawić z częstotliwością wydruków wśród osób prywatnych. Jak wykazały ankiety, tylko 3% posiadaczy drukarek używa ich każdego dnia. Nic zatem dziwnego, że producenci drukarek swój przekaz kierują głównie do firm oraz organizacji.

Wielofunkcyjność = oszczędność

Ciągłe drukowanie nie pozostaje bez wpływu na finanse firmy. Jak zatem mogą sobie radzić przedsiębiorstwa, w których druk jest szczególnie istotny, takie jak biura projektowe? Tego rodzaju firmy najczęściej inwestują w drukarki operujące w formacie A3, który szczególnie sprawdza się w biznesie, w którym wysokiej jakości grafika ma szczególną wartość. Takie urządzenia bez żadnych problemów radzą sobie z wydrukiem materiałów CAD, w formacie nawet 2400 x 1200 dpi. Ponadto nowoczesne drukarki A3 to w istocie urządzenia wielofunkcyjne, wyposażone dodatkowo w skaner i faks. Pozwala to na zaoszczędzenie pieniędzy, które w przeciwnym wypadku rozeszłyby się na zakup każdego z tych niezbędnych dla funkcjonowania biura urządzeń osobno (nie wspominając już o wygodzie takiego rozwiązania). Dobrym sposobem na zaoszczędzenie na zakupie drukarki jest także decyzja o nabyciu jej wersji atramentowej. Wbrew pozorom, modele te wcale nie są gorsze od ich laserowych odpowiedników. Przez pewien czas, co prawda, laser rzeczywiście przebijał jakością atrament, jednakże obecnie sytuacja uległa zmianie. W związku z tym, że drukarki atramentowe czasem kosztują nawet o 50% taniej niż laserowe, firmy sięgają po to rozwiązanie coraz częściej. Świadczą o tym chociażby wyniki sprzedażowe z 2015 roku, kiedy to sprzedaż drukarek atramentowych wzrosła o 16,3%.

Ukryte zalety stacjonarnej głowicy

Jako że koszty związane z używaniem drukarki nie kończą się na samym jej zakupie, warto również wziąć pod uwagę długofalowe wydatki związane z eksploatacją. Tutaj zdecydowanie korzystniej wypadają warianty atramentowe, z racji mniej skomplikowanej, a co za tym idzie tańszej w naprawie technologii. Dodatkowym atutem są nowoczesne rozwiązania, takie jak PageWide, stosowane przez HP. Głowica w takich drukarkach jest nieruchoma, zmniejsza się zatem poziom jej zużycia. Co więcej, zakup tego rodzaju sprzętu przyczynia się do zmniejszenia kosztów także na inne sposoby. Jak tłumaczy ekspert z HP - Znaczący krok w kierunku zwiększenia wydajności i ograniczenia kosztów był możliwy dzięki wprowadzeniu do drukarek z serii OfficeJet technologii stałej głowicy drukującej HP PageWide z atramentami pigmentowymi. Nieruchoma głowica oznacza to, że w trakcie drukowania porusza się tylko papier, strony są zatem szybko drukowane w jednym przebiegu. Jednocześnie poprzez ograniczenie ruchomych elementów uzyskały one niższe zużycie prądu oraz blisko o połowę niższy koszt druku w przeliczeniu na każdą stronę (CPP). Szacunkowa cena wydruku jednej strony wynosi w przybliżeniu 4 grosze za stronę w wersji czarno-białej oraz 24 grosze w kolorze. Przykładem są modele z serii OfficeJet 7110. O tym, jak duże mogą być oszczędności, przedsiębiorca może się przekonać, korzystając z przykładowego kalkulatora korzyści i policzyć, ile w miesięcznym budżecie przyniesie zmiana urządzenia.

Drukowane dokumenty to wciąż ważna część wydatków w każdej firmie czy organizacji. Z tego powodu właściciele przedsiębiorstw wciąż szukają sposobów na redukcję związanych z tym kosztów. By tego dokonać, coraz częściej sięga się po drukarki atramentowe, które w niczym nie ustępują swoim laserowym odpowiednikom.

    Więcej o: