Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Skyliner już w budowie. Nowy warszawski wieżowiec [195 metrów]

Piotr Czaja

Warszawska Wola coraz intensywniej zmienia się w warszawską dzielnicę wieżowców. Przy Rondzie Daszyńskiego, w bezpośrednim sąsiedztwie powstających wieżowców rozpoczęły się prace nad kolejnym, 195. metrowym wieżowcem Skyliner.

fot. KARIMPOL POLSKA, Sp. z o.o.
Skyliner - nowy warszawski wieżowiec powstający przy Rondzie Daszyńskiego
KARIMPOL POLSKA, Sp. z o.o.

Skyliner - to nowy wieżowiec powstający na Warszawskiej Woli. Oddanie centralnego odcinka drugiej linii metra jeszcze bardziej ożywiło tą i tak jedną z najbardziej dynamicznie zmieniających się dzielnic Warszawy. Położona bezpośrednio przy centrum, z dużą ilością wolnych terenów i z gęstą siecią połączeń tramwajowych, a teraz także z metrem, to idealny teren dla nowych inwestycji zarówno mieszkaniowych, jak również pod obiekty biurowe i komercyjne.

Nowy wieżowiec powstaje na działce zlokalizowanej bezpośrednio przy stacji metra Rondo Daszyńskiego. Od wejścia do budynku do najbliższego zejścia do stacji metra odległość będzie wynosić zaledwie około 7 metrów. Wieżowiec ma się wznieść na wysokość 195 metrów oraz mieć pięć kondygnacji podziemnych.

Pod poziomem terenu znajdzie się parking oferujący 428 miejsca postojowe dla samochodów i aż 500 miejsc dla rowerów. Podium wieżowca to czterokondygnacyjna część, która ma być ogólnodostępna, zarówno od wnętrza, jak i od zewnątrz. Znaleźć mają się tutaj sklepy i punkty usługowe. W wysokim na cztery kondygnacje, 15 metrowym lobby znajdą się też efektowne schody, które dzięki dużej szerokości i specjalnych miejscach do siedzenia będą mogły służyć także jako nieformalne miejsce spotkań. Swoją kontynuację znajdą na zewnątrz budynku zapewniając dostęp do lokali usługowych także bezpośrednio z ulicy z pominięciem holu wejściowego do wieżowca. Będą one elementem pieszego pasażu powstałego pomiędzy budowanym wieżowcem, a sąsiednią planowaną inwestycją.

Powyżej podium znajdzie się część wieżowa mieszcząca część biurową zajmującą 30 pięter. Zmienia się tutaj geometria rzutu bryły - jej kształt to efekt wielu analiz i jak podkreślają architekci z APA Wojciechowski każdy kąt został tutaj szczegółowo dobrany tak aby uzyskać jak najbardziej smukły kształt bryły, a jednocześnie zapewnić jak najciekawsze otwarcia widokowe z jej wnętrza. Na uwagę zasługuje tutaj też rozmieszczenie słupów konstrukcyjnych z pozostawieniem wolnych przestrzeni w narożach budynku - takie rozwiązanie zapewni większy dopływ światła słonecznego oraz zapewni jeszcze ciekawsze widoki z wnętrza. Powyżej części biurowej znajdzie się jeszcze ogólnodostępna, dwukondygnacyjna restauracja z panoramicznym widokiem na Warszawę.

Jesteśmy niesłychanie dumni z tego budynku. Wydaje nam się, że to będzie najbardziej elegancki, najbardziej smakowity z wieżowców warszawskich. Hasłem, które przyświecało nam przy projektowaniu jest właśnie prostota i elegancja - mówią o swoim projekcie architekci z APA Wojciechowski odpowiedzialnej za projekt budynku.

W wyścigu wysokości coraz częstszym rozwiązaniem są specjalne iglice i maszty, które zwiększają całkowitą wysokość budynków. Projektanci wieżowca Skyliner zdecydowali się na inne rozwiązanie. Dominantą wysokościową nad główny dach budynku na wysokości 165 metrów będzie podświetlona "latarnia" znajdująca się na przedłużeniu elementów znajdujących się na elewacji. Będzie ona też integralną częścią budynku, a jej wnętrze będzie efektownym podwyższeniem przestrzeni restauracji znajdującej się na najwyższych piętrach. Takie rozwiązanie czyni bryłę smuklejszą, bardziej efektowną - rozbija prostopadłościenną bryłę dodając jej trochę awangardowej elegancji.

Elewacje poza pionowym elementem znajdującym zwieńczenie w latarni zostały także podzielone pasami kondygnacji technicznych tworzące swoiste rozcięcia szklanych elewacji na wysokości połowy wysokości budynku oraz pomiędzy podium i częścią wieżową.

Przeprowadzone dotychczas prace obejmują wykonanie głębokich na 33 metrów ścianek szczelinowych umożliwiających przeprowadzenie budowy podziemnych kondygnacji budynku. Całość prac ma zająć według szacunków inwestora około 30 miesięcy.

ZOBACZ WIZUALIZACJE>>>

Przeczytaj też o innych wieżowcach powstających w bezpośrednim sąsiedztwie Ronda Daszyńskiego: wieżowcu Generation Park oraz Warsaw Spire.

    Więcej o:

Skomentuj:

Skyliner już w budowie. Nowy warszawski wieżowiec [195 metrów]