Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Jean Nouvel na Manhattanie

ucho

W miejscu stanowiącym dla wielu niedościgniony wzorzec wielkomiejskiej metropolii powstanie niebawem kolejny wieżowiec. Już teraz porównuje się go ze sławnym Chrysler Building. Czy jest on w stanie zagrozić legendzie klasycznych nowojorskich drapaczy chmur?

Jean Nouvel
Jean Nouvel

Wieżowiec zaprojektowany przez biuro paryskiego architekta Jeana Nouvela zlokalizowany będzie przy 54. ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie sławnego muzeum sztuki nowoczesnej (MoMA). Na 75 piętrach budynku mieścić się będzie ekskluzywny hotel oraz część apartamentowa. Trzy poziomy wygospodarowano również dla rozszerzenia przestrzeni wystawienniczej pobliskiego muzeum.

Drapacz przypominający kryształ, piąć się będzie w górę wysoko ponad okoliczne budowle. Z apartamentów ulokowanych na wyższych piętrach rozpościerać się będzie widok na zachwycającą panoramę Nowego Jorku. Rzut oka na zielone połacie Central Parku o świcie może przekonać wielu potencjalnych mieszkańców do prestiżowego zakupu.

Strzelista, zwężająca się ku górze sylwetka wieżowca może przywodzić na myśl skojarzenia z innym trwale już zakorzenionym w nowojorskim krajobrazie budynkiem. Mowa tu o Chrysler Building, legendarnym obiekcie, który od lat zwycięża w rankingach na najbardziej podziwiany drapacz chmur na świecie. Chociaż daty powstania budynków dzieli wiele dziesięcioleci to nowy projekt Nouvela już zaczął być z nim porównywany. Choćby w dziedzinie wysokości, podobnej w przypadku obu budowli. Wieżowiec Chryslera był w swoim czasie uważany za projekt pełen rewolucyjnych rozwiązań, który może wprowadzić nową jakość do panoramy miasta. Podobnie mówi się dzisiaj o dziele francuza.

Z dwóch przedstawionych firmie Hines projektów, developer wybrał bardziej odważną propozycję. Pokazuje to nowe trendy w komercyjnej architekturze ostatnich lat. Inwestorzy nie wybierają już tak często projektów o bezpiecznej, zachowawczej formie. Zaczynają oni dostrzegać wielki marketingowy potencjał budowli charakterystycznych, które promowałyby się praktycznie same, wykorzystując tylko swoje walory architektoniczne.

    Więcej o:

Skomentuj:

Jean Nouvel na Manhattanie