BRYŁA ROKU 2015! Kto zwycięży w tym roku? [GŁOSOWANIE]

Który budynek zwycięży w tym roku i otrzyma otrzyma najwięcej głosów? Weź udział w głosowaniu i pomóż nam wybrać najlepszą polską realizację architektoniczną ubiegłego roku, która otrzyma zaszczytny tytuł BRYŁY ROKU 2015. Zobacz Nominowane obiekty i zadecyduj, który budynek najmocniej zasługuję na nagrodę!
BRYŁA ROKU 2015 BRYŁA ROKU 2015 red

BRYŁA ROKU 2015

To już IX edycja konkursu BRYŁA ROKU. Pierwsze głosowanie na najlepszy polski budynek odbyło się w 2007 roku. We wszystkich edycjach oddaliście już ponad 100.000 głosów, a sam konkurs z roku na rok cieszy się większą popularnością. Nagradzane przez Was obiekty znalazły także uznanie w wielu międzynarodowych konkursach. nagrodzony w ubiegłym roku budynek  Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie jako pierwszy polski budynek zdobył główną nagrodę w Europejskim Konkursie Architektonicznym im. Miesa van der Roche.

ZOBACZ PRZEGLĄD WSZYSTKICH NAGRODZONYCH OBIEKTÓW >>>

W tym roku konkurs zaplanowaliśmy w rozbudowanej formule z udziałem profesjonalnego jury, a całość zakończy się uroczystą galą 27 kwietnia, na której poznamy wyniki głosowania. Nowością będą także statuetki, które powędrują do nagrodzonych pracowni.

Tegoroczne jury tworzą:

  • Piotr Czaja, architekt, redaktor prowadzący serwis BRYLA.PL
  • Stefan Wrona, architekt, dziekan Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej
  • Jerzy Grochulski, architekt, Wiceprezes Stowarzyszenia Architektów Polski
  • Wojciech Wagner, urbanista, Naczelnik Wydziału Estetyki M.St. Warszawy
  • Paweł Stremski, Dyrektor wydawniczy i programowy Gazeta.pl
  • Agnieszka Gołębiewska, Dyrektor Marketingu, ANWIS

Ze wszystkich nadsyłanych propozycji na pierwszym w historii posiedzeniu jury wybraliśmy dziesięć nominowanych budynków, spośród których możecie głosować na swojego faworyta. Głosowanie potrwa do 24 kwietnia 2016. Budynek, który zdobędzie największą liczbę głosów otrzyma statuetkę BRYŁY ROKU 2015 w kategorii Nagroda Internautów. Drugą statuetkę przyzna Jury, które wybierze z 10 nominowanych obiektów najlepszą realizację. Jesteśmy niezmiernie ciekawi, czy Wasze głosy pokryją się z decyzją Jury. Swoją statuetkę przyzna też sponsor gali - producent osłon przeciwsłonecznych - firma ANWIS.

Obrady Jury oraz gala kończąca wydarzenie odbędą się w Centrum Sztuki Fort Sokolnickiego w Warszawie. Na gali pojawią się przedstawicie środowiska architektonicznego, firm budowlanych, ale oczywiście przygotowaliśmy także miejsca dla naszych czytelników. Jeżeli chcesz pojawić się 27 kwietnia na gali kliknij TUTAJ. A tak wyglądało wybieranie finałowej 10:

Teraz jednak najwyższy czas poznać nominowane budynki. Zapraszamy do głosowania i dzielenia się swoimi opiniami w komentarzach pod głosowaniem.

ZOBACZ NOMINOWANE BUDYNKI >>>

Centrum Kulturalno-Rekreacyjne przy Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu Centrum Kulturalno-Rekreacyjne przy Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu CONSULTOR ARCHITEKCI SP. Z O.O. (arch. Joanna Kapturczak, arch. Michał Kapturczak) i AHOR PRACOWNIA ANITA HOROWSKA(arch. Anita Horowska)

Rozbudowa Muzeum Wsi Mazowieckiej, Sierpc

Centrum Kulturalno-Rekreacyjnego Skansen - tak oficjalnie nazywa się nowa część, o którą w zeszłym roku powiększyło się Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Nowy obiekt to zespół trzech budynków połączonych w całość łącznikiem przykrytym zielonym dachem, który przypomina rodzaj skarpy. Trzy główne budynki mają nowoczesną i elegancką formę, która swoim kształtem odwołuje się do tradycyjnej wiejskiej zabudowy.

Centrum Kulturalno-Rekreacyjne przy Muzeum Wsi Mazowieckiej w SierpcuCONSULTOR ARCHITEKCI SP. Z O.O. (arch. Joanna Kapturczak, arch. Michał Kapturczak) i AHOR PRACOWNIA ANITA HOROWSKA (arch. Anita Horowska)

Trzy główne bryły budynku zostały zaplanowane w rytmie odwołującym się do szeregowo ustawionych wiejskich zabudowań. Dwuspadowe dachy i proste kształty nie przeszkodziły jednak aby budynek był na wskroś współczesny i elegancki, a tradycyjne materiały zostały wykorzystane w nowoczesny sposób.

Centrum Kulturalno-Rekreacyjne przy Muzeum Wsi Mazowieckiej w SierpcuCONSULTOR ARCHITEKCI SP. Z O.O. (arch. Joanna Kapturczak, arch. Michał Kapturczak) i AHOR PRACOWNIA ANITA HOROWSKA(arch. Anita Horowska)

Każda z trzech części została zaprojektowana z wykorzystaniem innego materiału wykończeniowego. Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz zastosowano surowce użyte do budowy sąsiednich obiektów skansenu, takie jak : drewno, łupek kamienny i cegła. Każdy z obiektów odwołuje się też do jednego z żywiołów: ognia, wody i strefy sacrum, którym odpowiadają także umieszczone wewnątrz obiektu funkcje.

Centrum Kulturalno-Rekreacyjne przy Muzeum Wsi Mazowieckiej w SierpcuCONSULTOR ARCHITEKCI SP. Z O.O. (arch. Joanna Kapturczak, arch. Michał Kapturczak) i AHOR PRACOWNIA ANITA HOROWSKA (arch. Anita Horowska)

Budynek został zaprojektowany przez konsorcjum firm CONSULTOR ARCHITEKCI SP. Z O.O. i AHOR  PRACOWNIA ANITA HOROWSKA

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Sala Koncertowa CKK Jordanki w Toruniu Sala Koncertowa CKK Jordanki w Toruniu fot. Jakub Certowicz

Centrum Kulturalno Kongresowe Jordanki, Toruń

Sala koncertowa na toruńskich Jordankach to jedna z największych kulturalnych inwestycji zrealizowanych ostatnimi czasy w Polsce. Ale obiekt zasługuje nie tylko na uznanie ze względu na kulturalną funkcję, skalę i rozmach, ale także z powodu niecodziennej i ciekawej architektury, która w subtelny i nieoczywisty sposób odwołuje się do ceglanej historii Torunia.

Sala Koncertowa CKK Jordanki w Toruniufot. Jakub Certowicz

Od zewnątrz budynek został zaprojektowany jako szary betonowy masyw o nieregularnej formie. W nico surowej i monumentalnej bryle niejako wydrążono różne podcienia i otwory, których ściany zostały opracowane w technice pikado. Kontrast między powłoką, a zagłębieniami w elewacji to efekt dalekiej inspiracji... żurkiem w wydrążonym bochenku chleba - zewnętrzna powłoka, w której dzieje się to co najważniejsze. Pikado wypełnia prawie całe wnętrze budynku łącznie z przestrzenią sali koncertowej. Technika ta polega na wymieszaniu pokruszonej cegły i innych porowatych materiałów z betonem. To nawiązanie do ceglanych zabudowań dawnego Torunia, a dodatkowo rozwiązanie poprawiające akustykę wewnątrz sali.

Sala Koncertowa CKK Jordanki w Toruniufot. Jakub Certowicz

We wnętrzach zaprojektowano także system ruchomych sufitów, które można dowolnie obniżać i kształtować przestrzeń sali w zależności od aktualnych potrzeb akustycznych. Ale nie tylko sufit pozwala tutaj na różne aranżacje przestrzeni. Sala została zaprojektowana tak, by w razie potrzeby można było ją podzielić na dwie mniejsze lub otworzyć i prezentować występy publice zgromadzonej na zewnątrz budynku.

Toruńska sala koncertowa od MENIS Arquitectos
Toruńska sala koncertowa to projekt hiszpańskiej pracowni MENIS Arquitectos.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach fot. Bartosz Makowski - www.makowski.co

Międzynarodowe Centrum Kongresowe, Katowice

Budynek Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach za sąsiada ma jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich budynków - słynny Spodek. Takie sąsiedztwo to nie lada wyzwanie i częsta pułapka projektowa - jak zaprojektować budynek, który jednocześnie będzie pasował do niezwykłej formy, sam z ciebie będzie ciekawy, ale nie będzie próbował przyćmić swojego sąsiada jeszcze bardziej rozbuchaną formą? katowicki przykład wskazuje, że wszystkie te elementy można połączyć w spójna i harmonijną całość.

Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicachfot. Bartosz Makowski - www.makowski.co

Nowy obiekt został zaprojektowany jako dość spokojny, szary prostopadłościan o ciekawym, rozrzeźbionym dachu, który schodzi schodkowo do alei biegnącej przez środek budynku i zakończonej otwarciem widokowym na sąsiedni Spodek.

Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicachfot. Bartosz Makowski - www.makowski.co

Z wewnętrznej alei można dostać się na zielone dachy budynku, które tworzą rodzaj wyniesionego miejskiego placu. Dzięki takiemu rozwiązaniu budynek zyskał ciekawą i rozpoznawalną formę, ale jednocześnie stał się elementem miejskiej publicznej przestrzeni. Wiele tego typu obiektów to zamknięta, ogrodzona i niedostępna przestrzeń. Tutaj jest dokładnie odwrotnie. Zielone dachy to zaproszenie do odwiedzenia i wypoczynku.

Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicachfot. Bartosz Makowski - www.makowski.co

Projekt katowickiego Centrum Kongresowego powstał w pracowni JEMS Architekci.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiego Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiego fot. Marcin Mularczyk,

Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej, Chęciny

Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiego to doskonały przykład na to, że architektura edukacyjna może być ciekawa. Okazuje się, że wcale nie musi być tak, że tego typu obiekty muszą być wyłaniane w drodze zamówień, w których jedynym kryterium wyboru jest cena. Wyłoniony w konkursie architektonicznym projekt to doskonały dowód, że budynki uczelni wyższych mogą zapewniać komfortowe warunki studentom, ale także poprzez swoją formę pośrednio przyczyniać się do edukacji estetycznej.

Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiegofot. Marcin Mularczyk www.fotoradarmm.pl

Budynek Centrum zlokalizowany jest w dawnym kamieniołomie - stąd elewacje wykonane z lokalnego materiału, dzięki czemu budynek doskonale wpisuje się w kontekst i tworzy wręcz nierozerwalną całość z otaczającym krajobrazem. Wrażenie ciężkości niwelują duże powierzchnie przeszkleń otwierających jednocześnie wnętrza budynku na fantastyczne widoki.

Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiegofot. Marcin Mularczyk www.fotoradarmm.pl

Naturalny kamień pojawia się także we wnętrzach. W boczne ściany zagłębionej na 8 metrów pod powierzchnię największej sali konferencyjnej zostały wkomponowane najstarsze dewońskie skały pochodzące z kamieniołomu.

Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiegofot. Marcin Mularczyk www.fotoradarmm.pl

Budynek Europejskiego Centrum Edukacji geologicznej w Chęcinach został zaprojektowany w pracowni WXCA.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Budynek Fundacji Galerii Foksal w Warszawie Budynek Fundacji Galerii Foksal w Warszawie fot. Juliusz Sokołowski

Przebudowa siedziby Fundacji Galerii Foksal, Warszawa

Budynek w którym swoją siedzibę ma Fundacja Galerii Foksal powstał w 1963 według projektu Leszeka Klajnerta. Obiekt miał być modernistycznym uzupełnieniem neoklasycystycznych kamienic przy Nowym Świecie. Wieloletni brak remontów stał się jednak powodem, dla którego konieczne okazało się przeprowadzenie interwencji mającej na celu zabezpieczenie stanu technicznego obiektu. Konieczność wykonania poważnego remontu stała się okazją do wykonania przebudowy i nadania budynkowi nowej formy.

Budynek Fundacji Galerii Foksal w Warszawiefot. Juliusz Sokołowski

Lekkie, modernistyczne, mocno przeszklone elewacje zostały zastąpione przez masywne betonowe płyty z wyciętymi dużymi otworami otwierającymi budynek na zewnątrz i umożliwiającymi wgląd do tego co dzieje się w środku. Same płyty są nieznacznie przesunięte względem siebie a dodatkowo posiadają płytkie zagłębienia i uwypuklenia kontynuujące regularną siatkę otworów okiennych. Całość powoduje, że na elewacji rozgrywają się ciekawe efekty światłocieniowe ożywiając szarą, niemalże monolityczną bryłę budynku.

Budynek Fundacji Galerii Foksal w Warszawiefot. Juliusz Sokołowski

Zastosowanie wielkopłytowych elementów na elewacji to swoista gra z architekturą lat 60-tych i królującymi wówczas blokami z wielkiej płyty. Jak widać, każda technologia da się oswoić i doprowadzić do powstania ciekawych efektów wizualnych. Co istotne, projekt przebudowy budynku nie obejmował parteru, w którym znajduje się zakład fryzjerski. Najniższa część gmachu została zmodernizowana wcześniej.

Budynek Galerii Foksal dawniej i dziśźródło: Fundacja Galerii Foksal | fot. Juliusz Sokołowski

Nową formę budynku zaprojektowała szwajcarska pracownia Diener&Diener.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Ericpol Software Pool w Łodzi Ericpol Software Pool w Łodzi fot. PIOTR PIĄTEK

Biurowiec Ericpol, Łódź

Biurowce często kojarzą się ze zdehumanizowaną przestrzenią wielkich "open space" w których nie ma miejsca ani na indywidualnych pracowników i ich potrzeby, ani na indywidualne rozwiązania architektoniczne. Łódzki biurowiec Ericpol, to kolejny w zestawieniu przykład, że wszystko zależy od podejścia, a architektura wcale nie jest skazana na czerpanie z katalogów gotowych rozwiązań i powielanie schematów. W łódzkim biurowcu znalazło się miejsce zarówno na ciekawą formę i indywidualnie, ręcznie formowaną cegłę nadającą budynkowi niepowtarzalnego charakteru.

Ericpol Software Pool w Łodzifot. PIOTR PIĄTEK

Rzut budynku przypomina kształtem dużą literę X. Takie rozwiązanie pozwoliło doświetlić nawet głębokie partie budynku, a przy okazji umożliwiło otwarcie większości pomieszczeń na widok na sąsiadujący z biurowcem zabytkowy park. Tradycyjny materiał ręcznie formowanej cegły skontrastowano z nowoczesnymi powierzchniami dużych przeszkleń. Aby zabezpieczyć budynek przed nagrzewaniem i utratą temperatury zastosowano szkło ze specjalnymi powłokami niskoemisyjnymi a na zewnątrz budynku zaprojektowano system żaluzji, które automatycznie dostosowują swoje ułożenie do panującego nasłonecznienia i siły wiatru.

Ericpol Software Pool w Łodzifot. PIOTR PIĄTEK

Również w projekcie wnętrz projektantom udało się odejść od schematów i klasycznych rozwiązań. Ściany biur, pomieszczeń socjalnych i korytarzy ozdobią murale przedstawiające pionierów nauki, kultury i sportu, utrzymane w stylu street art. Wnętrza mają pobudzać do kreatywności i spontanicznej wymiany myśli, niezależnie od tego, czy pracownicy będą w biurze, kuchni czy na korytarzu.

Ericpol Software Pool w Łodzifot. PIOTR PIĄTEK

Budynek został zaprojektowany w pracowni Horizone Studio.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Przedszkole Żółty Słonik w Ostrowi Mazowieckiej Przedszkole Żółty Słonik w Ostrowi Mazowieckiej xystudio, fot. Filip Domaszczyński

Przedszkole Żółty Słonik, Ostrów Mazowiecka

W Ostrowi Mazowieckiej powstało nowe przedszkole i żłobek. Forma budynku pokazuje, że współczesna architektura może być radosna, kolorowa i wesoła, a obiekty przeznaczone dla najmłodszych wcale nie muszą korzystać z infantylnych rozwiązań projektowych. Innymi słowy - edukacja estetyczna już od najmłodszego.

Przedszkole Żółty Słonik w Ostrowi Mazowieckiejxystudio, fot. Filip Domaszczyński

Budynek przedszkola został zaprojektowany tak, aby do wnętrza docierało dużo światła. Dzięki zastosowaniu stropów z drewna klejonego we wnętrzu udało się uniknąć słupów podtrzymujących konstrukcję dachu, co niewątpliwie ma znaczenie dla komfortu użytkowania i bezpieczeństwa dzieci. Sercem obiektu jest wewnętrzne atrium z niewielkim placem zabaw, na który w godzinach południowych rzuca cień rozłożyste drzewo wyrastające z jego wnętrza.

Przedszkole Żółty słonik w ostrowi Mazowieckiejxystudio, fot. Filip Domaszczyński

Ale przedszkole zasługuje na uwagę także z jeszcze jednego powodu. Powstało jako przedszkole przyzakładowe z inicjatywy właściciela zakładu. Z całą pewnością taka inwestycja to dobry krok, który wychodzi na przeciw realnym potrzebom pracowników i pomaga im pogodzić życie prywatne z zawodowym.

Przedszkole Żółty Słonik w Ostrowi Mazowieckiejxystudio, fot. Anna Praat

Budynek powstał w pracowni XYstudio.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Przebudowa hali produkcyjno-magazynowej Przebudowa hali produkcyjno-magazynowej "Nowa Siódemka", Wrocław Major Architekci

Przebudowa hali produkcyjno-magazynowej "Nowa Siódemka", Wrocław

Zabytkowa wrocławska hala ma za sobą długą i burzliwą historię. W czasie wojny zlokalizowano tu nawet filię obozu koncentracyjnego Gross-Rosen. Po wojnie hala stała się jednym z obiektów kompleksu PAFAWAG, a w jej wnętrzach uruchomiono produkcję węglarek. Jednak już w latach 90-tych ponownie opustoszały budynek po raz kolejny zaczął zmieniać się w ruinę. Dziś jednak znów odzyskał dawny blask a ze względu na ciekawą formę może być powodem do dumy dla okolicznych mieszkańców.

Przebudowa hali produkcyjno-magazynowej Major Architekci

Projektanci postawili sobie za zadanie dokładny przeprowadzenie konserwatorskiego remontu, który przywróci obiektowi dawną świetność. O ile jednak forma budynku nie wymagała nowej ingerencji to pochodząca z przełomu lat 30 i 40 ubiegłego wieku stalowo ceglana konstrukcja okazała się niewystarczająco izolacyjna termicznie. Aby w jej wnętrzach zapewnić optymalne warunki pracy i aby zachować istniejące elewacje architekci zdecydowali się na dość niestandardowe rozwiązanie.

Przebudowa hali produkcyjno-magazynowej Major Architekci

Do wnętrza obiektu została wstawiona konstrukcja z poliwęglanu, która zapewnia komfort termiczny a jednocześnie pozwoliła uniknąć pokrycia elewacji budynku warstwą styropianu. We wnętrzach poza przestrzenią produkcyjną powstała też niewielka część biurowa oraz muzeum upamiętniające ofiary obozu pracy.

Hala przed przebudowąfot. Major Architekci

Projekt przywrócenia wrocławskiej hali dawnej świetności opracowali architekci z pracowni Major Architekci.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury Port Lotniczy Olsztyn-Mazury fot. Bartosz Makowski -

Port lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach

Podolsztyńskie lotnisko w Szymanach to najmłodszy polski port lotniczy. Najmłodszy i trzeba przyznać jeden z najciekawszych pod względem architektury. Działka na której znajduje się lotnisko otoczona jest przez las - stąd szklane elewacje budynku pozwalające oczekującym podróżnym na podziwianie z wnętrz terminalu sąsiedniej natury i przyrody. Ale w to nie jedyne rozwiązanie podyktowane kontekstem, w którym znalazła się zabudowa.

Port Lotniczy Olsztyn-Mazuryfot. Bartosz Makowski - www.makowski.co

Poza szkłem znajdziemy tu dużo drewna a lekko nierówny dach w formie geometrycznego zygzaka podparty nieregularnymi słupami. Całość odbija się w szklanych elewacjach i przypomina nieco jeden z wielu pomostów na jednym z wielu otaczających warmińskich jeziorach.

Port Lotniczy Olsztyn-Mazuryfot. Bartosz Makowski - www.makowski.co

W ciekawy sposób zostały też zaprojektowane wejścia do budynku, które przypominają niewielkie rybackie chatki o spadzistych dachach. Sala odpraw to 1 300 m kw. powierzchni i 6 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej check in. Piętro to taras widokowy, powierzchnie gastronomiczne i sale konferencyjne. Oprócz wspomnianych stref w budynku znajdziemy też część VIP, punkty gastronomiczne, sklepy w strefie wolnocłowej czy specjalną strefę dla dzieci. Choć budynek funkcjonuje dopiero od niedawna, z całą pewnością można już stwierdzić jedno: od strony architektonicznej spełnia wszystkie wymogi i ma szansę być doskonałą wizytówką całego regionu.

Port Lotniczy Olsztyn-Mazuryfot. Bartosz Makowski - www.makowski.co

Projekt lotniska opracowała pracownia Studio Form Architektonicznych PANTEL.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

Młyn Żytni w Szamotułach pod Poznaniem Młyn Żytni w Szamotułach pod Poznaniem źródło: pracownia TEKKTURA

Rewitalizacja młynu w Szamotułach

Moda na lofty zaczęła się w Polsce już jakiś czas temu, ale trzeba przyznać, że zjawisko to ma miejsce głównie w większych miastach, gdzie ceny gruntu są bardzo duże, a wolnych działek jest stosunkowo niewiele. Okazuje się jednak, że podobne rozwiązania przeniesione do niewielkich miejscowości również mogą okazać się sukcesem i wcale nie jest prawdą, że Polska poza wielkimi ośrodkami nie jest gotowa na nowoczesne rozwiązania architektoniczne.

Młyn Żytni w Szamotułach pod Poznaniemźródło: pracownia TEKKTURA

Zmiany gospodarcze spowodowały, że dalsze funkcjonowanie młynu w niewielkich Szamotułach przestało być opłacalne. Budynek pewnie podzieliłby los wielu innych poprzemysłowych obiektów, które niszczeją opuszczone i zaniedbane, ale na ratunek przyszedł inwestor, który docenił urok budynku i dostrzegł w nim potencjał. W ten sposób dawny młyn dostał drugą szanse i dziś oferuje w swoich wnętrzach nowe mieszkania.

Młyn Żytni w Szamotułach pod Poznaniemźródło: pracownia TEKKTURA

Swoistym wyróżnikiem jest nowoczesna nadbudowa skontrastowana i wyraźnie odcinająca się od ceglanej elewacji. To znak zmian, które zaszły w obiekcie i dowód ciągłego życia obiektu. Pokrycie jej blachą sprawia, że mimo wyraźnej różnicy całość zachowuje spójny industrialny charakter.

Młyn przed remontemMłyn Przed remontem źródło: pracownia TEKKTURA

Projekt rewitalizacji młynu został opracowany w pracowni TEKKTURA.

WIĘCEJ O BUDYNKU PRZECZYTASZ TUTAJ >>>

BRYŁA ROKU 2015 BRYŁA ROKU 2015 red

Bryła Roku

To już cała dziesiątka nominowanych obiektów? Który okaże się tym, który zasłuży na tytuł BRYŁY ROKU 2015? Na wasze głosy czekamy do północy 24 kwietnia.

Ogłoszenie wyników nastąpi na gali wręczenia statuetek 27 kwietnia w Centrum Sztuki Fort Sokolnickiego w Warszawie. Sponsorem gali jest firma Anwis - producent osłon przeciwsłonecznych. Jeżeli chcecie pojawić się na gali, kliknijcie TUTAJ i zostawcie swoje dane. Dla pierwszych osób przewidzieliśmy zaproszenia na nasze wydarzenie, które swoimi wystąpieniami uświetnią Ewa Kuryłowicz oraz przedstawiciel pracowni JEMS Architekci. Galę będzie można także śledzić na żywo na naszym profilu na facebooku.

Podzielcie się w komentarzach swoimi typami na zwycięzcę tegorocznego plebiscytu. Zobaczcie też co o tegorocznych nominacjach mówią Jurorzy tegorocznej edycji konkursu:

Zapraszamy też do zapoznania się z laureatami poprzednich edycji oraz do zobaczenia projektu, który zwyciężył w ciemnej odsłonie naszego plebiscytu, czyli MAKABRYLE ROKU.

Więcej o:
Komentarze (111)
BRYŁA ROKU 2015! Kto zwycięży w tym roku? [GŁOSOWANIE]
Zaloguj się
  • wojtek45wawa

    0

    Od kiedy Szymany są pod Olsztynem?? Architektura może i dobra, ale ogólnie lotnisko bez sensu i bez szans na trwanie bez strat.

  • krolowa-mroku

    0

    Oddałam głos na Jordanki, zachwyciły mnie wnętrza.
    Cieszę się, że ta inwestycja zajęła II miejsce :-)

  • Gość: ldz

    Oceniono 4 razy 2

    Głosuję na dworzec tramwajowy Piotrkowska-Centrum w Łodzi. Specjalnie nie daliście tego projektu, bo by wygrał - cwaniaki warszawiaki.

  • Gość: Ania

    Oceniono 2 razy 0

    Patrząc na Katowice, myślałam ,że to Droga Krzyżowa !

  • Gość: Kpiarz

    Oceniono 2 razy 0

    Zdecydowanie CKK Jordanki w Toruniu.Miałem okazję tam być na koncercie,akustyka wspaniała,wnętrze robi niesamowite wrażenie.

  • Oceniono 2 razy 2

    Siedziba Galerii Foksal powinna iść do dewastacji. Co za porażka i właśnie dewastacja modernistycznego budynku!

  • Gość: www

    Oceniono 7 razy -3

    Grand Prix Makabryły - Przebudowa siedziby Fundacji Galerii Foksal, Warszawa
    1. Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki, Toruń
    2. Port lotniczy Olsztyn-Mazury, Szymany

    Te trzy budynki nigdy nie powinny się tu znaleźć. To nominacje do makabryły.

    Galeria Foksal to dramat, za to powinna być sprawa w sądzie.Nie dość, ze zniszczono coś wartosciowego, to jeszcze to co powstało, urąga wszelkim dobrym wzorcom architektury... Co ciekawe, to nie pralnia, czy salon masażu, ale Galeria sztuki, więc wydawałoby się, ze zawiadują nia ludzie doceniający wartość architektury minionej i mający wyrobione wyczucie estetyki... No niestety NIE!

    Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki, Toruń to jakiś gargamel z kreskówki, idealnie wpisujący się we współczesną architekturę nuworyszowską. Trochę z tego, troche z tamtego i mamy "arcydzieło", ze wszyscy padną ze zdziwienia. Ja padam, szczególnie jak oglądam wnętrza. Zero wyczucia przestrzeni, formy, kto to projektował, kto zaakceptował? Żeby się bawic w Gaudiego, trzeba mieć jego wyczucie i wysmakowani bryły i detalu. Tutaj mamy jakąś cyganerię godną Dona Wasyla...

    Kolejny port lotniczy w malej miejscowości, powstający w momencie, kiedy podobne juz powstałe są deficytowe i grozi im zamknięcie. Jak pisze Reuters: "fundusze UE wybudowały w Polsce "lotniska-widma".
    Oceniając architekturę budynku, należy spojrzeć również na sens jego powstania. Tym bardziej jak bryła jest żadna. To kolejny pawilonowo-marketowy budynek. Czym tu sie zachwycać, że las sie w szybach odbija??!! No to nagroda dla Lasu sie należy...

    MCK w Katowicach ma bardzo fajne rozwiązanie w postaci łamanych płaszczyzn trawy z alejkami spacerowymi, czyli de facto chodzimy po budynku. Wszystko byłoby ok, gdyby nie jego usytuowanie. Znam go nie tylko ze specjalnie wybranych ujęć, ale na żywo, i niestety czar pryska, że zmarnowano taki potencjał dosłownie wciskając go między dwa już istniejące budynki, dobijając całość ciężką betonową kładką widoczną na fot, najciekawsze fragmenty i jego ciekawa perspektywa są widoczne tylko z dwóch wąskich punktów: jak sie stoi koło spodka, ale ten za chwilę zniknie, bo mają tam powstać dwa biurowce, jeden na prawie 200 metrów, a wszystko to w odległości kilkunastu czy kilkudziesięciu metrów od siebie (spodek, MCK, Biurowce), a drugi jak się stanie na chodniku koło Sali koncertowej, która jet po drugiej stronie wąskiej ulicy. Wtedy mamy z jednej strony widok na ciekawą trawiastą powierzchnię MCK, ale jak zrobimy kilka kroków, to widok znika, a po drugiej strony pojawia się gigantyczny parking zawalony samochodami... Dlatego, mimo, ze sam budynek bardzo mi się podoba, i inaczej położony mógłby być prawdziwą perełką, to mimo gratulacji dla architekta nie zagłosuję na niego. Zmarnowano świetny projekt...

    Nie ma w tym rankingu jakiś wyróżniających sie projektów, dlatego zagłosuję na postawę, wyobraźnię, szacunek dla historii i ekonomii. Mianowicie na Przebudowę hali produkcyjno-magazynowej we Wrocławiu.
    Takich budynków właściwie sie nie ratuje, co wydaje sie przede wszystkim nieekonomiczne, bo przecież hale cały czas są potrzebne, ale obecnie inwestycje najczęściej zaczynają sie od zrównania terenu z ziemią, wycięciu wszystkich drzew, przynajmniej tak jest na Śląsku. Tak wyburzono Brutala, USC, Supersam, tak burzą kamienice, nie mówiąc już o pięknych budynkach pofabrycznych. Tutaj komuś sie chciało pomyśleć i wykorzystać potencjał istniejącej hali, a do tego odnwiono ją z dużym wyczuciem, i wygląda świetnie. O ileż ciekawiej niż te falisto-szklane blaszaki produkcyjne. Do tego drzewa jak stały, tak stoją! Gratulacje dla inwestora i projektanta!

  • Gość: gpmars

    Oceniono 4 razy 0

    Centrum Jordanki w Toruniu, taaa "Dom Flinstonów".

  • Gość: WTF

    Oceniono 6 razy -2

    BARDZO SŁABE ZESTAWIENIE. SPONSORING? WTF?
    GENERALNIE 90% Z TYCH REALIZACJI NIE ZASŁUGUJE NA NOMINACJE.
    SĄ LEPSZE WIĘC O CO CHODZI?
    OJ BRYŁO......

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX