Salon samochodowy, który przypomina dom
Volkswagen postanowił stworzyć nietypowy salon sprzedaży aut przypominający wnętrze mieszkalne. Do zaprojektowania "Volkswagen Home" zaproszono architektów z poznańskiego biura mode:lina.
W przestrzeni Karolkowa Business Park w Warszawie pracownia mode:lina™ zaprojektowała pierwszy na świecie tego typu concept store spod znaku Volkswagena . Chodziło o to, by we wnętrzu nowego salonu poczuć się jak w domu. Volkswagen Home to salon diametralnie inny niż dotychczas znane duże salony samochodowe. Na
200 mkw. powierzchni stworzono kameralną przestrzeń, w której połączono
domową atmosferę z rozwiązaniami inspirowanymi liniami stylistycznymi Volkswagena.
W parze z drewnem i mchem w przestrzeniach salonu idą tu wykorzystane przez projektantów z pracowni mode:lina™ elementy odwołujące się do stylistyki oraz technologii marki Volkswagen i jej sztandarowych modeli samochodów. Biegnąca przez wnętrze ściana z poziomych profili odwzorowuje charakterystyczną rzeźbę grilla Volkswagena Arteon – prekursora zmian w projektowaniu samochodów przez Volkswagena.
Stylistkę modeli Arteon oraz najnowszego T-Roc klienci Volkswagena odnajdą także w oświetleniu salonu, którego forma wykorzystuje nowe linie projektowe, wdrażane w najnowszych samochodach Volkswagena.
Rozwinięciem technologicznych inspiracji uzupełniających domowy klimat jest minimalistyczne oświetlenie, którego najbardziej rozpoznawalnym elementem jest mobilna rzeźba świetlna dostosowująca się do kształtu stojącego pod nim Volksawagena.
- Więcej o:
Centrum metropolii nie dla samochodów. Zakazy i ograniczenia w 9 miastach
Nowa typologia domów według Roberta Koniecznego
Największy parking rowerowy na świecie powstaje w Utrechcie
Kościół Garnizonowy we Wrocławiu ma nowy dach. Nowoczesne rozwiązania chronią zabytkową konstrukcję
Kładka pieszo-rowerowa w Warszawie. Otwarcie już 28 marca
Wieża Wodna we Fromborku - najstarsza w Polsce, druga w Europie
Wita 77 - nowa inwestycja na gdańskiej Strzyży
Taras widokowy na Varso Tower. Kiedy otwarcie?