Filmowa wizytówka Warszawy
Film-reklamówka Warszawy jako Europejskiej Stolicy Kultury, wyreżyserowany przez Agnieszkę Holland i Małgorzatę Łazarkiewicz, 5 października pojawi się w stołecznych pociągach metra. Potem spoty mają trafić za granicę m.in. do CNN.
W czterominutowym filmie wyreżyserowanym przez Agnieszkę Holland i Małgorzatę Łazarkiewicz, który ma promować Warszawę, widzimy energetycznych ludzi z Teatru Nowego (tam odbyła się premiera filmu), z TR Warszawa i z Filharmonii Narodowej. W kadrach miga żywiołowo Zbigniew Hołdys i Andrzej Wajda. Przewodnikiem po artystycznej stolicy jest grający Chopina pianista Stanisław Drzewiecki.
Nakręcenie filmu kosztowało stolicę ponad 500 tys. zł. Nie są to stracone pieniądze, bo wszystko jest profesjonalne, bez zarzutu i obciachu. Krzysztof Warlikowski pozytywnie określa projekt, choć jego zdaniem zabrakło tam kronik filmowych ze zburzonej powojennej Warszawy. To dziedzictwo w prezentowaniu na świecie naszej kultury jego zdaniem jest niezbędne.
- Więcej o:
7. edycja Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy - zgłoś swoich kandydatów
Powiew świeżości czy architektoniczna lambada? Ikony polskiego postmodernizmu [TOP 10]
Building of the Year 2021: Concordia Design Wrocław najlepszym obiektem biurowym na świecie!
Dom Grzyb pod Łodzią. Chata na skraju lasu
Kraków: Mieszkaj w Mieście. 15-minutowe miasto projektu Medusa Group
Kościół św. Stanisława Kostki we Wrocławiu - monumentalny i piękny
Konkurs Building of the Year 2021 – Concordia Design Wrocław i przystań kajakowa Miejskiego Ośrodka Sportu Młodzieżowego w Tychach w finale
Kokosek we Wrocławiu. Wyjątkowy sklep dla dzieci od projektantów z pracowni mode:lina