Filmowa wizytówka Warszawy

Edyta Błaszczak

Film-reklamówka Warszawy jako Europejskiej Stolicy Kultury, wyreżyserowany przez Agnieszkę Holland i Małgorzatę Łazarkiewicz, 5 października pojawi się w stołecznych pociągach metra. Potem spoty mają trafić za granicę m.in. do CNN.

Krystyna Janda, Andrzej Wajda, Grzegorz Jarzyna, Katarzyna Kozyra, Danuta Szaflarska, Mariusz Treliński, Krzysztof Warlikowski i Maria Peszek tworzą i pracują w stolicy. Wykorzystali to urzędnicy, stając do walki o tytuł najbardziej kulturalnego europejskiego miasta w 2016 roku. Ewa Czeszejko-Sochacka, koordynująca starania o ten wizerunek miasta, nie ma pewności, czy wszystko zakończy się sukcesem. - Ale dotąd wykonana praca jest nieoceniona - podkreśla. To za sprawą jej biura w Warszawie powstał m.in. Orange Warsaw Festival czy "Przemiany" nad Wisłą. - Nasi eksperci doradzają, żeby reklamować stolicę jako miasto kontrastów i tradycji. Ale głównie świeżej energii - mówi Sochacka. Zapytana, czy wykorzystałaby do promocji miasta gejów, odpowiada: - Dlaczego nie?



W czterominutowym filmie wyreżyserowanym przez Agnieszkę Holland i Małgorzatę Łazarkiewicz, który ma promować Warszawę, widzimy energetycznych ludzi z Teatru Nowego (tam odbyła się premiera filmu), z TR Warszawa i z Filharmonii Narodowej. W kadrach miga żywiołowo Zbigniew Hołdys i Andrzej Wajda. Przewodnikiem po artystycznej stolicy jest grający Chopina pianista Stanisław Drzewiecki.

Nakręcenie filmu kosztowało stolicę ponad 500 tys. zł. Nie są to stracone pieniądze, bo wszystko jest profesjonalne, bez zarzutu i obciachu. Krzysztof Warlikowski pozytywnie określa projekt, choć jego zdaniem zabrakło tam kronik filmowych ze zburzonej powojennej Warszawy. To dziedzictwo w prezentowaniu na świecie naszej kultury jego zdaniem jest niezbędne.

    Więcej o:

Skomentuj:

Filmowa wizytówka Warszawy