Filmowa wizytówka Warszawy
Film-reklamówka Warszawy jako Europejskiej Stolicy Kultury, wyreżyserowany przez Agnieszkę Holland i Małgorzatę Łazarkiewicz, 5 października pojawi się w stołecznych pociągach metra. Potem spoty mają trafić za granicę m.in. do CNN.
W czterominutowym filmie wyreżyserowanym przez Agnieszkę Holland i Małgorzatę Łazarkiewicz, który ma promować Warszawę, widzimy energetycznych ludzi z Teatru Nowego (tam odbyła się premiera filmu), z TR Warszawa i z Filharmonii Narodowej. W kadrach miga żywiołowo Zbigniew Hołdys i Andrzej Wajda. Przewodnikiem po artystycznej stolicy jest grający Chopina pianista Stanisław Drzewiecki.
Nakręcenie filmu kosztowało stolicę ponad 500 tys. zł. Nie są to stracone pieniądze, bo wszystko jest profesjonalne, bez zarzutu i obciachu. Krzysztof Warlikowski pozytywnie określa projekt, choć jego zdaniem zabrakło tam kronik filmowych ze zburzonej powojennej Warszawy. To dziedzictwo w prezentowaniu na świecie naszej kultury jego zdaniem jest niezbędne.
- Więcej o: