KONFERENCJA "Miasto dobrze umeblowane"

empeo

Konferencja ?Miasto dobrze umeblowane - od designu do promocji" rozpocznie trzecią edycję Bram Kraju - pierwszego kompleksowego programu marketingu miejskiego stworzonego przez AMS SA.

Fot. AMS
Fot. AMS

 

Tematem przewodnim konferencji będzie mała architektura i meble miejskie, a także rozpoczęta w poprzednich latach dyskusja o kreatywnych sposobach promowania miasKonferencja adresowana jest przede wszystkim do przedstawicieli samorządów, pracowników urzędów miejskich i wszystkich osób, którym zależy na dobrym wizerunku polskich miast. Temat mebli miejskich i małej architektury zostanie zaprezentowany w szerszym kontekście - m.in. z punktu widzenia architekta i designera - praktyków, których projekty realizowane są w przestrzeni publicznej. Pierwszy dzień konferencji będzie dniem wykładów, drugi to dzień warsztatowy z dwoma blokami tematycznymi: ?Urbanistyka i design a przestrzeń publiczna" oraz ?Wykorzystanie reklamy w promocji miast".

 

ams

 

Konferencji towarzyszyć będzie wystawa ?Design w przestrzeni publicznej" zorganizowana z inicjatywy Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie. Na wystawie zaprezentowanych zostanie wiele ciekawych i nietypowych rozwiązań projektowych z Polski, Czech i Niemiec. Pojawią się na niej również wizualizacje przestrzeni miejskich i projekty studentów akademii sztuk pięknych z kraju i z zagranicy.

 

?Naszą ambicją jako organizatora programu jest doprowadzenie do bardzo konkretnych, wymiernych zmian w przestrzeni miast. Na ich wizerunek składa się wiele czynników, w tym to, jak kształtujemy przestrzeń publiczną. Tegoroczna edycja Bram Kraju jest zamknięciem dyskusji nad trzema podstawowymi etapami w świadomym i profesjonalnym kształtowaniu przestrzeni: pierwszym krokiem były witacze, drugim - systemowa informacja miejska, trzeci to właśnie meble miejskie" - mówi Marek Kuzaka, wiceprezes AMS i sekretarz Rady Programowej Bram Kraju.

 

ams

 

Partnerami honorowymi projektu są Związek Miast Polskich i Polska Organizacja Turystyczna. Patronami medialnymi - Architektura Murator, Gazeta Samorządu i Administracji, Outdoor Media, Brief for Poland oraz Metro. W gronie partnerów merytorycznych znaleźli się: Gazeta Wyborcza, Oddział Warszawski SARP, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, serwis bryla.pl, fundacja Bęc Zmiana i Eskadra.

 

ams

 

Data i miejsce konferencji:

Konferencja odbędzie się w dniach 22-23 listopada 2007 w Warszawie w Pałacu Prymasowskim,
ul. Senatorska 13/15.

 

Konferencja jest dwudniowa, z pierwszym, bezpłatnym dniem wykładów i drugim płatnym dniem warsztatów w dwóch blokach tematycznych do wyboru; w cenie pobyt w hotelu.

Uwaga! Dla przedstawicieli samorządów specjalny rabat.

 

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go do dnia 15 listopada 2007 r.:

- faksem pod numer 022 555 64 09

- mailem pod adres rejestracja@ams.com.pl

Formularz zgłoszeniowy i program konferencji znajdują się na stronie www.bramykraju.pl. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

ams


Bramy Kraju - to pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego, autorski projekt AMS SA, poświęcony tworzeniu wizerunku i marki polskich miast. Jego celem jest pobudzenie dyskusji o roli strategii marketingowej
w tworzeniu marki i wizerunku polskich miast, w szczególności poprzez kształtowanie przestrzeni publicznej. Program, który ma wywoływać konkretne zmiany w przestrzeni miejskiej, skierowany jest przede wszystkim do władz samorządowych, urzędników odpowiedzialnych za architekturę oraz promocję polskich miast. Podstawę programu stanowią trzy corocznie realizowane przedsięwzięcia: konferencja dla samorządów, konkurs na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego oraz publikacja z serii Biblioteka Wizerunku Miasta.

Nad całością projektu czuwa Rada Programowa w składzie: Lech Kaczoń - prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, Wojciech Kaczura - architekt, Grzegorz Kiszluk -redaktor naczelny magazynu Brief, Piotr Parnowski - prezes AMS, dr Marek Pieniążek - adiunkt w Zakładzie Geografii Miast i Organizacji Przestrzennej Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Jerzy Porębski - architekt, Agnieszka Sora -dyrektor zarządzający w Instytucie GfK Polonia, Bogna Świątkowska - prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana, Mateusz Zmyślony - dyrektor kreatywny Grupy Eskadra.

Tematem wiodącym pierwszej edycji Bram Kraju były witacze, czyli konstrukcje ustawiane przy drogach na granicach miejscowości. Wnioski i wiedza marketingowa zgromadzone podczas tej edycji znalazły się
w wydawnictwie Miejskie Powitanie, pierwszej publikacji z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Druga edycja Bram Kraju dotyczyła znaczenia systemowej informacji miejskiej (SIM) - rozpoczęła ją konferencją w grudniu 2006,
w maju 2007 roku został rozstrzygnięty konkurs, zaś w listopadzie ukazała się publikacja Miejska Informacja.

Partnerami honorowymi projektu Bramy Kraju są Związek Miast Polskich i Polska Organizacja Turystyczna.


Więcej informacji:

Karolina Goźlińska

Koordynator Projektu

tel. 022 55 56 398

 

Informacja o zgłoszeniach:

Monika Oleksińska

tel. 022 55 56 402

 

Skomentuj:

KONFERENCJA "Miasto dobrze umeblowane"