Partnerzy

Aktualności

Architektura na świecie

Architektura w Polsce

Wywiady

Ikony architektury

Projekty i realizacje

Gehry idzie w ślady Zahy

dll

Pierwsze objawy kryzysu? Kolejny architekt zmienia branżę.

Już Zaha Hadid projektując buty dla Melissy i Lacoste pokazała, że czołowym architektem nie jest się na cały etat. Obecnie tę regułę zdaje się potwierdzać dekonstrukcjonista Frank O. Gehry.

Marka J.M. Weston dobrze znana jest paryskim snobom. Firma ta powstała w 1891 roku i jest producentem ekskluzywnej galanterii skórzanej - przede wszystkim butów. Do zaprojektowania najnowszej linii swojego obuwia, J.M. Weston zaprosiło pięciu światowej sławy artystów: Franka Gehry, Martina Szekely, Krisa Van Assche, Clémence Krzentowski i Michela Perry.

- Jestem szczęśliwy, że mogłem zaprojektować coś, co może nabrać swojego kształtu szybciej aniżeli budynek - mówi o swoim udziale w przedsięwzięciu Frank Gehry. 

Wraz z swoim synem Alejandro, zaprojektował on dla J.M. Weston dwa bardzo eleganckie modele obuwia. Pierwszy wykonany został w całości z czarnej skóry i udekorowany czterema skórzanymi guzikami. Drugi model posiada natomiast białą cholewkę, zapinaną na sześć guzików. Jego projekt nawiązuje do XIX-wiecznych butów balmoral, noszonych przez brytyjską królową Victorię podczas wakacji w zamku Balmoral w Szkocji.

Obuwie projektu Franka Gehry jest dostępne jedynie na specjalne zamówienie. Koszt jednej pary wynosi, bagatela, 1400 euro.

Udostępnij

Przeczytaj także

Nowy 150-metrowy wieżowiec w Warszawie. Towarowa22 z pozwoleniem na budowę AFI Tower
"Przybyli" - nowa mozaika w Szczecinie. Upamiętnia repatriantów, którzy tworzyli historię polskiego Szczecina
Dworzec Rzeszów Główny po modernizacji – komunikacyjne serce regionu

Polecane

POTOCKI. Rezydencja hrabiego Potockiego w Paryżu zyskała nowy blask
Oto 50 najbardziej inspirujących budynków z cegły na świecie. Poznaj nominowanych do BRICK AWARD 26
Casa do Penedo - kamienny dom w Portugalii

Skomentuj:

Gehry idzie w ślady Zahy

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej