Partnerzy

Aktualności

Architektura na świecie

Architektura w Polsce

Wywiady

Ikony architektury

Projekty i realizacje

Foster i Hadid chcą zmodernizować Mekkę

buma
National Geographic

Miejsce pielgrzymowanie milionów muzułmanów już wkrótce zmieni oblicze. Król Arabii Saudyjskiej Abdullah bin Abdul Aziz chce, by centrum religijne islamu mogło pomieścić jak najwięcej wiernych.

Foster i Hadid znaleźli się pośród 18 architektów, do których zwrócił się król Abdullah. Zwycięzca zaprojektuje nowy kompleks meczetów wraz z zakwaterowaniem dla pielgrzymów. Dotychczas przybywający z całego świata wyznawcy islamu modlili się w meczecie al-Haram, który był w stanie pomieścić 900 tys. osób. Nowa świątynia ma zmieścić trzykrotnie więcej wiernych i mieć powierzchnię 380 tys. mkw.

Inne źródła podają, że projekt podzielony został na dwie części. Norman Foster wraz z dziesiątką innych biur architektonicznych ma przedstawić projekt rozszerzenia północnego skrzydła meczetu al-Haram. Natomiast Zaha Hadid z szóstką pozostałych architektów ma rozważyć, w jaki sposób można zmodernizować sam meczet al- Haram i obszar wokół niego.

Którakolwiek z opcji okaże się prawdziwa, jedno pozostaje pewne- modernizacja świętego miejsca islamu będzie największym przedsięwzięciem architektonicznym od lat.

Udostępnij

Przeczytaj także

Olszynki Park w Rzeszowie to najwyższy mieszkalny wieżowiec w Polsce. Osiągnął już docelową wysokość - 220 metrów
Rewitalizacja w centrum miasta. Sposób na zahamowanie „pustynnienia”?
W Sieradzu powstanie Centrum Folkloru Województwa Łódzkiego. Budynek i wystawa stała to projekt Nizio Design International

Polecane

Podparyski letni dom Marii Skłodowskiej-Curie. Dominika Kulczyk tworzy tu Dom Siostrzeństwa
Wielka Polska Mapa Szkocji - największa topograficzna mapa na świecie. Powstała z inicjatywy byłego żołnierza gen.…
Signal Iduna Park w Dortmundzie - tu odbędzie się mecz Polska-Francja na EURO. Stadio Borrussi z rozwiązaniami…

Skomentuj:

Foster i Hadid chcą zmodernizować Mekkę

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej