Skręcony wieżowiec zamiast pawilonu Emilia?
Firma Griffin Group pokazała wizualizacje, na których zamiast pawilonu Emilia widać prawie 160 metrowy drapacz chmur. W biurowcu miałoby również znaleźć się Muzeum Sztuki Nowoczesnej, które działa w pawilonie. Dyrektorka Muzeum stanowczo zaprzecza takim ustaleniom
- Tę propozycję przekazaliśmy z rana w sekretariacie prezydent Warszawy. Chcemy nią otworzyć dyskusję o jakości architektury w centrum, łączenia funkcji publicznej i prywatnej - mówił Przemysław Krych, prezes Griffin Group.
Miasto otrzymało propozycję, aby na potrzeby Muzeum wynająć dolną część wieżowca, tzw. podium. "Nowa Emilia" miałaby więc łączyć funkcje prywatną i publiczną. Oprócz działalności komercyjnej byłaby ogólnie dostępnym miejscem z muzeum w środku.
Wizualizacja wnętrza siedziby Muzeum (materiały inwestora)
Inwestor nie chciał zdradzić kto zaprojektował białą, skręconą wieżę. Poinformował tylko, że jest to dzieło polsko-hiszpańskiego "zespołu młodych architektów". Drapacz chmur miałby powstać w ciągu 3-4 lat, lecz nie wiadomo gdzie przez ten czas miałoby się podziać Muzeum.
więcej: warszawa.gazeta.pl
Tuż po ukazaniu się artykułu o nowym projekcie w Gazecie Stołecznej, dyrektorka Muzeum Sztuki Współczesnej, Joanna Mytkowska dementuje jakoby projekt wieżowca uzgadniany był z instytucją, cytujemy tę wypowiedź poniżej:
***
W dniu 19 stycznia 2012 roku spółka Griffin, właściciel wynajmowanego na potrzeby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie pawilonu Emilia (ul. Emilii Plater 51), zaprezentowała własną koncepcję architektoniczną i użytkową obiektu, którym - jak deklaruje - chciałaby ów pawilon zastąpić. Koncepcja ta zakłada, że część budynku mogłaby być przeznaczona dla Muzeum na cele wystawowe.
Oświadczamy, że prezentowana koncepcja powstała bez wiedzy Muzeum. Wyrażamy oburzenie z powodu wykorzystania logotypu Muzeum (lub znaku sugerującego daleko posunięte podobieństwo do logotypu Muzeum) w przedstawianych wizualizacjach architektonicznych.
Spółka pragnie zaprezentować wobec mediów i opinii publicznej dobrą wolę i chęć współdziałania z Muzeum, równocześnie podejmując działania, które budzą wątpliwość, co do faktycznych intencji Spółki. Wśród tych działań należy wymienić nie tylko jednostronne wypowiedzenie umowy najmu z dnia 10 października 2012 roku, w przededniu inauguracji pierwszej wystawy Muzeum w Emilii, ale także kolejne nieprzyjazne wobec Muzeum kroki - między innymi pozew sądowy z dnia 21 listopada 2012 roku przeciwko dyrektorowi Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie o rzekome naruszenie dóbr osobistych Spółki. Ponadto, w dniu, w którym Spółka prezentuje opinii publicznej wizualizacje planowanej inwestycji, składa pisemne żądanie opuszczenia pawilonu przez Muzeum. Takie działania mogą wzbudzać uzasadnione podejrzenia, że zamiarem Spółki nie jest dobra i konstruktywna współpraca z Muzeum.
Joanna Mytkowska
Dyrektor Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
- Więcej o:
Architekci z pracowni Projekt Praga. Oni dają budynkom nowe życie
Montaż zwieńczenia Złotej 44 [ZDJĘCIA]
Nowa elewacja centrum handlowego Klif
Fińskie domki uratowane przez Finów
Modernizm międzywojenny w Polsce [TOP 10]
Osiedle Kwiatów Polskich w warszawskim Wawrze projektu RMK.A. Blacha na elewacjach była strzalem w dziesiątkę
Biblioteka Publiczna w Tuchowie projektu GK-Atelier. Tu nie ma nudy!
Rewitalizacja na rynku nieruchomości premium, czyli jak oddać hołd historii w zgodzie z aktualnymi trendami