Nowy mural na warszawskiej Woli - mecenasem Waryński S.A. Grupa Holdingowa
Warszawska Wola zyskała nowy mural. Praca autorstwa Tytusa Brzozowskiego, znanego stołecznego muralisty, powstała na ścianach przedwojennej kamienicy przy ul. Wschowskiej 10. Pomysłodawcą i inicjatorem jest deweloper Waryński S.A. Grupa Holdingowa, a wykonawcą – specjalizująca się w artystycznym malowaniu ścian – firma IDEAMO. Wraz z przekazaniem muralu Grupa Waryński symbolicznie zakończyła prowadzoną od kilku lat biznesową zabudowę terenu przy ul. Ordona, Jana Kazimierza i Wschowskiej, gdzie zrealizowano m. in. kompleks budynków biurowych EQlibrium i EQ2.

Mural zatytułowany „Domek” wykonany został w kolorystyce i stylu charakterystycznych dla dzieł artysty. Wielkoformatowa praca, której łączna powierzchnia wynosi 375 m kw., zdobi trzy ściany historycznego budynku. Artysta przedstawił barwne sceny z życia dawnej i współczesnej Woli. Jednocześnie pokazał przemianę, którą przeszła dzielnica w ostatniej dekadzie, między innymi dzięki działaniom Waryński S.A Grupa Holdingowa.
Pomysł stworzenia muralu zrodził się podczas projektowania koncepcji otoczenia wokół budynku biurowego EQ² Art & Work. W ubiegłym roku podjęliśmy się przebudowy i rewitalizacji ulicy Wschowskiej, która zachowała historyczny bruk z polnego kamienia i zyskała nowe latarnie. Przywrócenie tej urokliwej uliczce przedwojennego wyglądu i „otulenie” kamienicy tryptykiem muralu idealnie pokazuje połączenie starej zabytkowej Woli z nowoczesną, otaczającą nas przestrzenią.
Dzięki inicjatywie Grupy Waryński przedwojenny budynek zyskał nowy wizerunek – dziś na trzech ścianach elewacji można już oglądać wzbogacające koloryt dzielnicy dzieło sztuki ulicznej. Mural prawie w całości został pokryty antysmogową farbą, która neutralizuje tlenki azotu i zmniejsza zanieczyszczenie formaldehydem. Wykonano także remont dachu kamienicy wraz z wymianą obróbek blacharskich oraz wstawiono nowe okna połaciowe. Przed rozpoczęciem pracy nad muralem ściany zostały odpowiednio przygotowane i zabezpieczone.
Posługując się elementami dawnej i dzisiejszej architektury, kształtującej krajobraz dzielnicy, podkreślono bogatą historię Odolan i warszawskiej Woli. Jej symbolem jest właśnie przedwojenna kamienica przy ul. Wschowskiej 10, na elewacjach której powstała praca. Wykorzystanie tego budynku pod mural tym dobitniej uwypukla kontrast pomiędzy niezwykle nowoczesnymi rozwiązaniami architektonicznymi, jakimi wybijają się biurowce EQlibrium i EQ², a historyczną zabudową tego miejsca.
Mural łączący nowoczesny styl graficzny z symbolicznym przekazem stanowi rodzaj pomostu pomiędzy dwiema epokami architektonicznymi. Ta przykuwająca wzrok realizacja idealnie wpisuje się w tkankę miejską Odolan, podnosząc estetykę tej części miasta. Rozwój dzielnicy jest dla Grupy Waryński ważnym punktem wpisującym się w działalność spółki.
- Więcej o:
![Wystawa „Zdjęcia Architektów" w Przystanku Architektura Wystawa „Zdjęcia Architektów" w Przystanku Architektura]()
„Zdjęcia Architektów" jeszcze przez kilka dni w Przystanku Architektura
![Gion A. Caminada w Warszawie Gion A. Caminada w Warszawie]()
Gion A. Caminada i architektura miejsca. Wydarzenie, które poruszyło środowisko architektoniczne.
![Dworzec Szklarska Poręba Górna Dworzec Szklarska Poręba Górna]()
Szklarska Poręba Górna z tytułem najlepszego małego dworca turystycznego na świecie
![Winy Mass na Politechnice Rzeszowskiej Winny Mass na Politechnice Rzeszowskiej]()
Winy Mass na Politechnice Rzeszowskiej
![TRŁ TRÓJMIASTO! TRŁ TRÓJMIASTO!]()
TRŁ TRÓJMIASTO! Rekordowa edycja już 18–19 października w AMBEREXPO
![Architektura Vrin - Gion A. Caminada Architektura Vrin - Gion A. Caminada]()
Gion A. Caminada i architektura miejsca – spotkanie z architekturą pięciu krajów: Szwajcarii, Polski, Ukrainy, Czech i Rumunii
!["Nawa" we Wrocławiu "Nawa" we Wrocławiu]()
Oskar Zięta. Konstrukcje - wystawa w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego
![Targi Rzeczy Ładnych we Wrocławiu - 4-5.10.2025 r. Targi Rzeczy Ładnych we Wrocławiu - 4-5.10.2025 r.]()
Targi Rzeczy Ładnych we Wrocławiu - 4-5.10.2025 r.









