Projekt pierwszej na świecie kapsuły eterycznej do degustacji kawy
Nowoczesne rozwiązania technologiczne i architektoniczne, innowacyjne działanie i forma, której nie sposób podrobić – oto pomysł polskiej firmy na pierwszą na świecie kapsułę eteryczną do degustacji kawy. Spółka Columbus Polska, właściciel marki kawy Qethereal, tworzy specjalne urządzenie edukacyjne, które pozwoli zanurzyć się w świecie kawowych doznań, a jednocześnie poznać sekrety tego aromatycznego napoju.
Wizytę w kapsule eterycznej można porównać do sesji floatingowej – relaksującego unoszenia się na wodzie, w specjalnie przeznaczonym do tego urządzeniu. Kapsuła, zaprojektowana specjalnie do degustowania kawy, pozwoli na odcięcie się od części zmysłów – dominować będą smak i węch. Wchodząc do niej, użytkownicy będą mogli próbować różnych rodzajów kawy w zupełnej ciemności, co umożliwi im skupienie uwagi wyłącznie na poznawanych aromatach oraz smakach. Doświadczenia zmysłowe zostaną uzupełnione prezentacją na temat elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas degustacji.
Urządzenie to oryginalny pomysł marki Qethereal, dzięki któremu miłośnicy kawy będą mogli wybrać się w edukacyjną podróż i skosztować ulubionego naparu w nieznany dotąd sposób. Kapsuła będzie prezentowana przez firmę na najważniejszych wydarzeniach w Polsce, zwłaszcza tych kawowych i kulinarnych, edukując uczestników i promując markę.
Kawowa architektura
Zaprojektowania tego innowacyjnego urządzenia podjął się architekt Piotr Stapf, autor ponad 30 projektów kawiarni marki Columbus Coffee. Z firmą związany jest od ponad 10 lat, przy czym pracował też przy projektach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hong Kongu, Niemczech i Polsce. Inspiruje się tematyką “Future Stores Concepts”, przez co chętnie łączy technologię i nowoczesne rozwiązania z tradycyjnymi projektami, co doskonale wpisuje się w idee konstrukcji kapsuły eterycznej.
Bardzo chętnie podjąłem wyzwanie stworzenia kapsuły eterycznej, tym bardziej, że urządzenie będzie pierwszym takim na świecie. Kapsuła połączy to, co cenię najbardziej – nowoczesne rozwiązania architektoniczne i kawę. Niesamowita jest też sama wartość edukacyjna projektu, bo stworzy on możliwość poznania szczegółów naparu, jakich zwykle nie jesteśmy w stanie dostrzec, a wejście do kapsuły będzie czymś magicznym. Cieszę się, że mogę być częścią międzynarodowego zespołu realizującego projekt, który już od początku wykracza poza dotychczasowe bariery wyobraźni.
Doznanie kawy w nowym wymiarze
Pierwsze wizualizacje projektu są już dostępne. Na opublikowanych grafikach widać wyraźnie połączenie nowoczesnego desingu z technologicznymi aspektami urządzenia. Kapsuła eteryczna ma być zamkniętym pomieszczeniem o ostrych krawędziach, unoszącym się na podeście i podtrzymywanym przez specjalne linki. Całość, dzięki swojej konstrukcji, będzie bardzo mobilna i ułatwi przemieszczanie urządzenia.
Wewnątrz kapsuły użytkownicy będą mogli próbować różnych rodzajów naparu w zupełnej ciemności, co gwarantuje pełną koncentrację jedynie na aromatach oraz smakach spożywanych napojów. Doświadczenie to wzmocni kawowa prezentacja audio, z której użytkownicy dowiedzą się, na jakie elementy zwracać uwagę podczas degustacji.
Tym sposobem, kapsuła zabierze wszystkich miłośników kawy w niezapomnianą podróż po świecie pobudzających ziaren.
W branży HoReCa pracuję ponad 23 lata, a od 12 lat działam też w branży kawowej, dlatego doskonale zdaję sobie sprawę, jak bardzo innowacyjny jest nasz projekt. Dzięki kapsule eterycznej będziemy w stanie poczuć smak i aromat kawy w sposób całkowicie niecodzienny, a jednocześnie zwiększyć świadomość konsumentów dotyczącą tego napoju. Dla nowej marki Qethereal to bardzo ważne, bo nasza filozofia zakłada połączenie bardzo wysokiej jakości kawy z eterycznymi doznaniami, a misja edukacyjna leży u podstaw naszego działania. Stworzymy coś nowego, czego każdy miłośnik kawy będzie musiał spróbować.
- Więcej o:
Czwarta edycja TRŁ WROCŁAW! już 5-6 października 2024 r.
Więcej niż 110 000 zł. Patroni Konkursu Wnętrze Roku SAW mnożą nagrody, a dotychczasowi Laureaci zdradzają, co jeszcze daje zwycięstwo
Ponowne Powitanie Pegazów. Skubią trawę na Polu Mokotowskim, tuż przy siedzibie Biblioteki Narodowej
Warszawa światową stolicą wizualizacji podczas World Viz Fest
Znamy wyniki 7. edycji konkursu Dyplom z Archicadem. Zobaczcie najlepsze prace
Geberit zaprasza na targi ARCHITECT@WORK Gdańsk
Targi Rzeczy Ładnych FRESH! x PRINT 21-22 września - EXPO XXI w Warszawie
Ścieżka sensoryczna w Pałacu Kultuty i Nauki. To pomysł IKEA