Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Zwycięzcy 17. edycji międzynarodowego konkursu Architecture Students Contest

mat. prasowe

Marka Saint-Gobain przyznała nagrody w 17. edycji międzynarodowego konkursu dla studentów architektury. Wzięło w nim udział kilkuset studentów z ponad 220 uczelni z 32 krajów. Ich zadaniem było przekształcenie jednej z dzielnic Warszawy. W konkursie przyznano pięć nagród, które trafiły do reprezentantów Finlandii, Łotwy, Polski i Meksyku.

Zwycięzcy 17. edycji międzynarodowego konkursu “ARCHITECTURE STUDENT CONTEST”
Zwycięzcy 17. edycji międzynarodowego konkursu “ARCHITECTURE STUDENT CONTEST”
mat. prasowe

W tegorocznej edycji konkursu przed studentami postawiono zadanie rewitalizacji działki położonej w sąsiedztwie dworca kolejowego Warszawa Wschodnia poprzez zaprojektowanie renowacji obiektu starej fabryki przy ulicy Berka Joselewicza, a także projekt komercyjnego akademika zlokalizowanego w tym rejonie. Proponowane rozwiązania musiały być zgodne z wizją Warszawy neutralnej klimatycznie 2050 i wizją strategii #Warszawa2030.

Celem konkursu było opracowanie projektu, który będzie miał pozytywny wpływ zarówno na ludzi, jak i na planetę. Projektowane budynki i rozwiązania miały być wysoce energooszczędne i możliwie jak najbardziej przyjazne dla środowiska, o niskiej emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia. Jednocześnie miały przyczyniać się do dobrego samopoczucia mieszkańców poprzez tworzenie zdrowych i wygodnych przestrzeni życiowych.

Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.

Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.
Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.
mat. prasowe
Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.
Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.
mat. prasowe
Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.
Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.
mat. prasowe
Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.
Pierwszą nagrodę przyznano zespołowi z Finlandii z Uniwersytetu w Oulu, w składzie Marty Stewart i Kalle Oiva, którzy przygotowywali projekt pod okiem nauczyciela Petri Aarnio.
mat. prasowe

Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.

Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.
Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.
mat. prasowe
Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.
Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.
mat. prasowe
Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.
Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.
mat. prasowe
Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.
Drugą nagrodę zdobył zespół łotewski z Politechniki w Rydze. Autorzy projektu to Edgars Plocins, Rojs Rozentāls, a opiekun merytoryczny to Edgars Bondars.
mat. prasowe

Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.

Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.
Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.
mat. prasowe
Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.
Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.
mat. prasowe
Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.
Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.
mat. prasowe
Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.
Trzecią nagrodę przyznano drużynie z Polski. Studenci Politechniki Gliwickiej - Grzegorz Staroń i Grzegorz Środa przygotowali swoją koncepcję pod okiem profesora Andrzeja Dudy.
mat. prasowe

Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.

Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.
Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.
mat. prasowe
Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.
Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.
mat. prasowe
Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.
Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.
mat. prasowe
Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.
Nagrodę specjalną tej edycji otrzymał zespół z Meksyku. Alon Shporen Tartakovski, Alejandro Gorshtein Czonstkowsky i Lucas Saldivar Cueto-Felgueroso, studenci Uniwersytetu Iberoamericana z Miasta Meksyk przygotowali pracę konkursową pod okiem Gerardo Velazqueza Floresa.
mat. prasowe

Nagrodę studencką, przyznawaną przez inne zespoły studentów biorące udział w konkursie, otrzymał zespół łotewski, zdobywca drugiej nagrody w konkursie.

Byłem pod wrażeniem wysokiej jakości projektów, które zostały zaprezentowane przez studentów w tym roku. Nie tylko z perspektywy architektonicznej, ale także pod względem integracji wyzwań środowiskowych i społecznych. Jury nie miało łatwego zadania przy wyborze zwycięzców. Jestem bardzo szczęśliwy i dumny, że Saint-Gobain może dać przestrzeń do wyrazu temu nowemu pokoleniu architektów, które jak zobaczyliśmy w pełni utożsamia się z naszym celem: "Czynić świat lepszym domem".

Benoit Bazin, CEO Grupy Saint-Gobain.

Nagroda dla polskiego zespołu to nie pierwszy sukces w historii tego globalnego konkursu. Zwyciężczyniami edycji 2019/20 Architecture Students Contest z finałem we włoskim Mediolanie zostały Polki – Anna Barwińska i Joanna Klimasz z Politechniki Śląskiej, które po jego wygraniu i pokonaniu tysięcy konkurentów z całego świata założyły własną pracownię architektoniczną.

Organizowany od 2004 roku Architecture Students Contest skierowany jest głównie do studentów architektury, inżynierii i wzornictwa. Ma na celu zwiększenie wiedzy studentów na temat realizacji projektów opartych na rzeczywistych potrzebach dzielnicy lub miasta, wykorzystujących jednocześnie podejście Saint-Gobain do zrównoważonego budownictwa w celu stworzenia przestrzeni życiowej przyjaznej dla naszej planety i zapewniającej dobre samopoczucie mieszkańców. Po raz pierwszy studenci mieli też szansę obliczyć wpływ swoich projektów na środowisko, korzystając z narzędzia do analizy cyklu ich życia, dostarczonego przez partnera OneCLickLA.

    Więcej o:

Skomentuj:

Zwycięzcy 17. edycji międzynarodowego konkursu Architecture Students Contest