Miastoszpeciciel 2014 dla warszawskiej Rotundy [WYNIKI]

Zakończył się konkurs Miastoszpeciciel 2014. Główna nagroda powędrowała do banku PKO BP za obwieszanie reklamową siatką warszawskiej Rotundy

Zwycięzcę zorganizowanego przez Stowarzyszenie "Miasto Moje A W Nim" wybrała Komisja Konkursowa złożona ze społeczników, architektów, krytyków i dziennikarzy zajmujących się przestrzenią miejską. Tytuł Miastoszpeciciela otrzymał PKO Bank Polski, za systematyczne zasłanianie wielkoformatowymi reklamami budynku Rotundy przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie.

Komisja miała z czego wybierać. Internauci przesłali 57 zdjęć, z których 10 weszło do finału. Uzasadniając swój wybór Komisja wskazała na "trzy grzechy PKO":

O Po pierwsze, PKO Bank Polski jest spółką z udziałem Skarbu Państwa i z tego powodu firma powinna przykładać większą wagę do wartości ważnych dla społeczeństwa, takich jak wspólna przestrzeń i piękno krajobrazu.

O Po drugie, Rotunda jest budynkiem cennym architektonicznie. To ikona powojennego modernizmu, budynek rozpoznawalny i mający duże znaczenie dla krajobrazu Warszawy. Wykorzystywanie pawilonu jako stojaka reklamowego świadczy o pogardzie dla wysiłku projektantów, niskiej wrażliwości estetycznej i braku szacunku dla mieszkańców Warszawy.

O Trzecim powodem przyznania nagrody są liczne obietnice składane przez PKO BP, które jak dotąd pozostają jedynie deklaracjami na papierze. W 2013 roku bank przeprowadził akcję "Rotunda 2013”, której ostatnim etapem miała być rewitalizacja obiektu. Ponad rok po zakończeniu konsultacji budynek Rotundy nadal służy bankowi za stelaż reklamowy

Do sprawy odniósł się już PKO Bank Polski. W przesłanym oświadczeniu tłumaczy:

Odsłonięcie zniszczonej elewacji budynku nie wpłynęłoby na poprawę jakości przestrzeni publicznej centrum Warszawy. Natomiast zdecydowanie obniżyłoby komfort pracy banku i obsługi klientów w Rotundzie. Siatka na budynku pełni bowiem funkcję zastępczej klimatyzacji, której z uwagi na stan techniczny obiektu nie można zainstalować.

Prócz głównej nagrody przyznano również dwa wyróżnienia. Swojego Miastoszpeciciela wybrali też internauci. Wyróżnienie zdobył wjazd do Krakowa ulicą Josepha Conrada oraz rynek w Limanowej.

Kielce, ul Sienkiewiczafot. Joanna - Kielce, nagroda publiczności

Tytuł Miastoszpeciciela Publiczności powędrował do Kielc i tamtejszej kamienicy, która oblepiona reklamami została nazwana przez internautów "ścianą płaczu".

więcej na stronie organizatora: www.miastomoje.org

 

MIASTOSZPECICIEL 2014 ROKU. ZDJĘCIA>>

Miastoszpeciciel 2014 r.

Więcej o:
Komentarze (6)
Miastoszpeciciel 2014 dla warszawskiej Rotundy [WYNIKI]
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • q-ku

    Oceniono 14 razy 14

    "Odsłonięcie zniszczonej elewacji budynku nie wpłynęłoby na poprawę jakości przestrzeni publicznej"

    to ją kurnia wyremontujcie. Albo oddajcie innej, prężniejszej firmie, która da rade. To centrum stolicy a nie zaplecze rzeźni

  • Gość: Michał

    Oceniono 14 razy 14

    funkcja zastępczej klimatyzacji? co za głupoty

  • Gość: gość

    0

    I niesłusznie. Powinny tę nagrodę dostać całe okolice Ronda Dmowskiego.

    Piszę to z bólem jako warszawianka.

  • Gość: fred

    0

    odratujcie ja!

  • Gość: gość

    Oceniono 1 raz -1

    Swoją drogą, co to za MAKABRA SŁOWNA - miastoszpeciciel?

  • mieszek4

    Oceniono 19 razy -7

    czemu PKO to dostało pytam skoro od kilkudziesięciu lat utrzymuje zabytkową rotundę w centrum miasta, która ich kosztuje i której broniły środowiska miejskie i architektoniczne ostatnio? i PKO zrobiło konkurs na nową Rotundę, więc ta nagroda dziwi tym bardziej. milion innych miejsc jest bardziej reklamami oszpeconych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX