Rozbudowa gdańskiego lotniska ukończona [ZDJĘCIA]
W Gdańsku dobiegły końca prace nad rozbudową terminalu T2. pasażerowie mogą już korzystać z powiększonego budynku, nowych rękawów pasażerskich oraz nowego układu drogowego wokół lotniska. Wszystkie prace zwiększyły przepustowość rębichowskiego portu do 7 milionów pasażerów rocznie.


















Rozpoczęta na początku 2014 roku rozbudowa lotniska właśnie dobiegła końca. Tym samym, port uzyskał swój planowany na początku docelowy rozmiar.
Pierwotnie projekt został okrojony - pojawiły się problemy z własnością gruntu i wywłaszczeniem właścicieli. Dlatego hala terminalu została zmniejszona, aby zdążyć z budową na Euro 2012. Teraz udało się powiększyć budynek do pierwotnie planowanych rozmiarów.
Pierwsi podróżni korzystają już z powiększonej o ok 1/3 hali, nowych rękawów pasażerskich oraz nowego układu drogowego. Wybudowano także łącznik z właśnie otwartą nową stacją Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W podziemiach pojawił się także salonik VIP.
Pasażerowie korzystają z udogodnień, jakie oferuje salonik VIP, my w tym czasie dokonujemy odprawy bagażowo-biletowej. Potem podróżny wybiera, czy chce znaleźć się na pokładzie samolotu jako pierwszy czy ostatni i zgodnie z tą preferencją jest dowożony limuzyną - wylicza Michał Dargacz, rzecznik lotniska.
Wszystkie prace mają na celu zwiększenie przepustowości lotniska oraz poprawę komfortu pasażerów. Prace związane z rozbudową kosztowały 150 mln zł.
- Więcej o:
Olivia Star - nowy gdański rekordzista! Budowa ruszyła
Trwa budowa Muzeum Powstania Wielkopolskiego 1918-1919 w Poznaniu. Powstaje "podziemne serce" muzeum
Kościół św. Stanisława Kostki we Wrocławiu - monumentalny i piękny
PKP broni decyzji o rozbiórce postmodernistycznego dworca. Jakie mają argumenty?
Wieża Górnośląska w Poznaniu - budynek, który wyprzedził epokę
Ciechanów: wieża ciśnień jak "pączek z dziurką". Otwarto ją w 1976 roku
Zabytkowy, urokliwie położny dworzec kolejowy Pilchowice-Zapora na sprzedaż. Można go kupić za 160 tys złotych
Muzeum Katyńskie na Cytadeli Warszawskiej ma już 10 lat. Architektura, która przetrwała próbę czasu