Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Nowa Warszawa Zachodnia. Czy to jeszcze dworzec?

red, warszawa.gazeta.pl

Wkrótce ostatni z trzech największych dworców stolicy przejdzie metamorfozę. Na plus?

Inwestycja obejmie budowę nowego dworca kolejowego, oraz kompleksu biurowego, który znajdzie się od strony Al. Jerozolimskich. Niestety przebudowie nie ulegną podziemny tunel oraz perony. Tym częściom dworca musi wystarczyć lekki lifting, jaki przeprowadzono przed Euro. Jak zatem będzie wyglądał nowy dworzec? Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP zapewnia, że: To będzie nowoczesny obiekt, spełniający standardy, których oczekują nasi pasażerowie.

Okazuje się, że nowy dworzec ograniczy się do niewielkiej, podziemnej hali z kilkoma kasami biletowymi. Nad inwestycją będą dominować dwa duże biurowce, dworzec zaś będzie skromnym dodatkiem od nich. W sumie nowa hala będzie miała 1250 m kw. powierzchni, 5 kas, informację i kilka punktów usługowych.

Czym będzie się wyróżniał nowy obiekt? Jego charakterystycznym elementem ma być zaokrąglony dach. Ma on wskazywać wejście do podziemnej części. Koszt budowy części dworcowej szacowany jest na 1,5 mln euro. To niewiele porównując koszt budowy innych dworców w Polsce. Zatem czy wielkość nowej Warszawy Zachodniej będzie wystarczająca?

Jak odpowiedział architekt Andrzej Bąkowski z biura FS&P Arcus, które projektuje cały kompleks: Tu nie jest potrzebna wielka hala jako miejsce spotkań dużej liczby ludzi. Ten dworzec to tylko punkt na trasie podróżnego, który idzie z autobusu do pociągu i po drodze musi kupić bilet.

Kolejarze zapewniają, że pierwsza zostanie oddana część dla podróżnych. Nowy dworzec ma być gotowy na początku 2015 r. Rok później inwestor planuje oddać pierwszy z biurowców, natomiast budowa drugiego ma się zakończyć w 2018 r.

źródło: warszawa.gazeta.pl

    Więcej o:

Skomentuj:

Nowa Warszawa Zachodnia. Czy to jeszcze dworzec?