Okrągła kładka dla rowerów. Tak robią to w Holandii
Holendrzy uwielbiają rowery jak chyba żaden inny naród na świecie. By usprawnić komunikację na ruchliwym skrzyżowaniu postanowili zbudować wiszące rondo
Konstrukcja pojawiła się w Eindhoven. Jej projekt opracowali architekci z biura ipv Delft. Okrągła kładka oddzieliła ruch pieszych i rowerzystów od samochodów. Ci ostatni przejeżdżają pod kładką po tradycyjnym skrzyżowaniu.
Nad "rondem" wznosi się licząca 70 metrów wysokości stalowa wieża. Do niej doczepiono 24 liny, które utrzymują całą konstrukcję. Takie rozwiązanie pozwoliło uniknąć montowania dodatkowych wsporników i sprawiło, że kładka wygląda jakby unosiła się w powietrzu. Średnica samego ronda to 72 metry. Całość oświetlono lampami led.
Podobne rozwiązanie zastosowano w Rzeszowie (zdjęcie poniżej). Tamtejsza kładka pojawiła się centrum miasta w 2012 r. Pisaliśmy o tym tutaj. Nasza kładka jest lepsza?
- Więcej o:
W Amsterdamie powstanie podwodny parking rowerowy
Okrągła kładka dla pieszych w Rzeszowie. Hit czy Kit?
Rowerowa rewolucja trwa! Miasta stawiają na jednoślady
Autostrada dla rowerów! Tak to się robi w Kopenhadze [ZDJĘCIA]
12 niezwykłych miejsc dla cyklistów
Znani architekci: Oscar Niemeyer - poeta architektury. Brasília była dziełem jego życia
Znani architekci: Gerrit Rietveld. Nie tylko czerwono-czarne krzesło i Dom Rietvelda
Wnętrza hotelu Mercure Wien City inspirowane stylem Warsztatów Wiedeńskich. To nagradzany projekt polskiej pracowni AKA Studio