Partnerzy

Aktualności

Architektura na świecie

Architektura w Polsce

Wywiady

Ikony architektury

Projekty i realizacje

Kolejne stacje II linii metra bez "motylków". Budowa już na wiosnę

Piotr Nef

Znamy już wykonawców kolejnych odcinków II linii metra w Warszawie. Podziemną kolej będą budowały te same firmy, które wybudowały odcinek centralny, choć tym razem nie w konsorcjum, a osobno. Turecki Güllermak wybuduje odcinek zachodni, włoskie Astaldi część wschodnią.

Warszawskie metro rozstrzygnęło przetarg na budowę kolejnych odcinków na II linni metra. Na Woli mają powstać stacje Młynów, Księcia Janusza oraz Płocka według projektu firmy Metroprojekt - ich wykonawcą będzie Güllermak. Na Pradze i Targówku stacje Szwedzka, Targówek i Trocka zaprojektowane przez ILF Consulting Engineers Polska wykona Astaldi.

Jeśli nie będzie odwołań od wyniku przetargu prace budowlane mogą zacząć się już na wiosnę. Zgodnie z harmonogramem do użytku mają zostać oddane w 2019 roku.

Nowe stacje pozbawione będą najbardziej charakterystycznych elementów - zadaszeń nad wejściami do stacji w formie motylków oraz napisów na peronach zaprojektowanych przez wybitnego plastyka Wojciecha Fangora.

W tym kontekście dziwi decyzja metra, która podjęła decyzję że kolejne odcinki, które mają być budowane w latach 2019 - 2022 znów mają nawiązywać do odcinka centralnego, a więc znów zobaczymy kolorowe motylki i napisy na ścianach stacji.

Udostępnij

Przeczytaj także

Olszynki Park w Rzeszowie to najwyższy mieszkalny wieżowiec w Polsce. Osiągnął już docelową wysokość - 220 metrów
Rewitalizacja w centrum miasta. Sposób na zahamowanie „pustynnienia”?
W Sieradzu powstanie Centrum Folkloru Województwa Łódzkiego. Budynek i wystawa stała to projekt Nizio Design International

Polecane

Trudne parkowanie? Ta aplikacja wskaże wolne miejsce
Stacja Muranów. Metro nieistniejące [WYSTAWA]
Koszmarne wentylatory nad stacjami II linii metra. Kto zawinił?

Skomentuj:

Kolejne stacje II linii metra bez "motylków". Budowa już na wiosnę

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej