Czerwona Wenecja od Paula Clemence'a

red

Na biennale architektury w Wenecji jednym z wydarzeń jest wystawa zdjęć fotografa architektury Paula Clemence'a poświęcona architekturze projektowanej przez brazylijskiego architekta japońskiego pochodzenia Ruy'a Ohtakiego.

Jedna z prac prezentowanych na Biennale w Wenecji
Jedna z prac prezentowanych na Biennale w Wenecji
fot. Paul Clemence

Wystawa Paula Clemence'a "Kolor+Forma" - część wydarzenia "Architektura i sztuka" w Laufen showroom na Biennale Architektury w Wenecji.

W roku 2015 Paul Clemence wybrał się w podróż do Sao Paolo, aby poznać i utrwalić na zdjęciach budynki projektowane przez architekta Ruy'a Ohtakiego. To jeden z bardziej znanych południowoamerykańskich architektów tworzących niezwykłe i bardzo kolorowe obiekty. Choć z pewnością zasługuje na uwagę w Europie jest raczej mniej znany. Postaramy się na Bryle niedługo przybliżyć Wam jego sylwetkę i pokazać najważniejsze projekty.

Fotograf odwiedził kilka budynków zaprojektowanych przez Ohtakiego, ale jednym z obiektów, które zwróciły jego uwagę był hotel Unique, a dokładnie znajdujący się na jego dachu basen.

Kiedy wchodzisz do basenu zagłębiasz się w architekturze. Codziennie zmienia on swój kolor. Gdy jest pochmurno przybiera on purpurowy odcień, w jasnym słońcu jest jak z obrazów Davida Hockney'a - opisuje swoje wrażenia fotograf przyrównując zanurzenie się w basenie do całego doświadczenia zanurzania się w architekturze.

Po powrocie do domu otrzymał propozycję wzięcia udziału w jednym z wydarzeń architektonicznych na biennale architektonicznym w Wenecji o nazwie Time Space Existence. Pierwszą myślą Paula było, że właśnie na ten temat jest zarówno jego praca z Sao Paulo, jak również architektura Ohtakiego - w których główny ciężar położony został na świadomość doświadczenia architektonicznego.

Wystawa prezentuje osiem wybranych zdjęć budynków Ruy'a Ohtakiego poprzedzonych mnóstwem zdjęć czerwonego basenu ze szczytu hotelu Uniqu. Część to zwykle fotografie, część została zestawiona z innymi zdjęciami tworząc nieoczywiste kompozycje. Jedną z nich jest zdjęcie Wenecji, w której kanały zostały zastąpione zdjęciem basenu. W ten sposób połączone zostały odległe geograficznie metropolie, które w swojej histori miały duży wpływ na całe kontynenty, na których są położone.

    Więcej o:

Skomentuj:

Czerwona Wenecja od Paula Clemence'a