Sztuka jako narzędzie budowania prestiżu inwestycji. Wystawa Olbińskiego w Libra Residence przykładem nowego modelu komunikacji deweloperów
W świecie silnej konkurencji na rynku nieruchomości, deweloperzy coraz częściej poszukują niestandardowych sposobów na wyróżnienie swoich projektów. Jednym z najbardziej obiecujących trendów staje się włączanie sztuki do przestrzeni inwestycji jako integralnego elementu budującego wizerunek miejsca. W Krakowie mocno wybrzmiewa to dzięki wystawie Rafała Olbińskiego „Desire”, która zagościła w przestrzeni Libra Residence.

Kamienica przy skrzyżowaniu ulic Librowszczyzny i Bonerowskiej została przywrócona do życia przez MFC Development z dbałością o zachowanie ducha miejsca, a jednocześnie z myślą o nadaniu mu nowej energii. Zaproszenie do współpracy przy projekcie jednego z najbardziej cenionych polskich artystów, czyli Rafała Olbińskiego, którego twórczość znana jest m.in. w Nowym Jorku, Tokio czy Paryżu, było naturalnym krokiem w procesie budowania wartości kulturowej inwestycji.
– Kiedy rozpoczynaliśmy prace nad odrestaurowaniem kamienicy, wiedzieliśmy, że nie chodzi o jej renowacje, ale nadanie jej nowej funkcji. Chcieliśmy stworzyć przestrzeń spotkań i inspiracji, która przyciąga nie tylko mieszkańców, ale również ludzi kultury. Sztuka pełni tu funkcję łącznika między historią, a przyszłością –mówi Marek Stepowicz, prezes zarządu MFC Development.


Dla deweloperów to niezwykle ważny sygnał. Inwestycja może stać się bowiem przestrzenią kultury, dzięki której wzrasta jej wartość symboliczna, społeczna i rynkowa. Kupujący coraz częściej poszukują nie tylko wysokiego standardu wykończenia, lecz także poczucia przynależności do miejsca z unikalną historią. Sztuka w budynku pełni wówczas rolę ambasadora marki. Tworzy tym samym wyjątkowe doświadczenie, którego nie da się skopiować.
Kraków, słynący z kultury i historycznego dziedzictwa, jest w tym przypadku odpowiednim tłem dla tego typu inicjatyw. Jak zauważa kurator wystawy Sebastian Chachołek, inwestycje, które włączają sztukę do swojej struktury, obierają kierunek zgodny z naturą miasta: „Kultura nie tylko zdobi przestrzeń – ona ją ożywia”.
Wystawa „Desire” dostępna bezpłatnie dla mieszkańców miasta po wcześniejszej rezerwacji, potrwa do 11 stycznia 2026 roku. Jej obecność w murach Libra Residence pokazuje, że sztuka może być potężnym narzędziem marketingowym dewelopera – nie nachalną reklamą, lecz subtelną narracją, która buduje prestiż i tożsamość miejsca.
- Więcej o:
![Rafał Olbiński poczas wernisażu wystawy "Desire" Rafał Olbiński poczas wernisażu wystawy "Desire"]()
Sztuka jako narzędzie budowania prestiżu inwestycji. Wystawa Olbińskiego w Libra Residence przykładem nowego modelu komunikacji deweloperów
![Centrum danych Centrum danych]()
Centra danych muszą być projektowane odpowiedzialnie. Jak zmniejszyć emisje CO₂ tych obiektów nawet o 40 procent?
![Robot murarski na budowie przedszkola w Koronowie Robot murarski na budowie przedszkola w Koronowie]()
W Polsce powstaje pierwszy budynek murowany przez robota. To przedszkole w Koronowie
![Mural przy ul. Niedziałkowskiego 1 w Poznaniu Mural przy ul. Niedziałkowskiego 1 w Poznaniu]()
Za tymi drzwiami kryje się tajemnica – nowy mural w sercu Poznania
![Wystawa POLIN "1000 lat historii Żydów na ziemiach polskich" Wystawa POLIN "1000 lat historii Żydów na ziemiach polskich"]()
Mija 11 lat od otwarcia wystawy „1000 lat historii Żydów polskich” w POLIN
![Jak tworzyć biura przyjazne każdemu? Jak tworzyć biura przyjazne każdemu?]()
Czy można zmierzyć potrzeby osób neuroróżnorodnych? Jak wykorzystać dane do tworzenia inkluzyjnych miejsc pracy?
![IKEA zaprasza do stołu! IKEA zaprasza do stołu!]()
Nowy rok w IKEA wokół kuchni i stołu
![Stołeczne parki w nowym świetle Stołeczne parki w nowym świetle]()
W Warszawie trwa jeden z największych w Europie projektów modernizacji oświetlenia. Rozmowa z Dariuszem Dropem z ZDM









