Najważniejsze centrum przesiadkowe Katowic [PROJEKT]
Krzyżować się tu będą linie tramwajowe i autobusowe, a pasażerowie nie będą już skazani na deszcz czy śnieg







Projekt węzła przesiadkowego "Brynów-Pętla" przygotowała firma MERiTUM Projekt na zlecenie Miasta Katowice. Przygotowana przez projektantów koncepcja zakłada, aby funkcje przesiadkowe z autobusów na tramwaj odbywały się z jednego, wspólnego peronu. Rozwiązanie "drzwi w drzwi" ma znacznie skrócić czas potrzebny na przejście z jednego pojazdu do drugiego.
Na węzeł złożą się dwa wspólne perony, z których pierwszy obsłuży tramwaj jadący z Katowic, a drugi do centrum miasta. Perony znajdą się pod konstrukcją przypominającą swym kształtem ogromny kapelusz. Przebudowana pętla sprawi, ze korzystający z niej pasażerowie nie będą już dłużej moknąć.
W ramach inwestycji powstanie też parking na ponad 50 miejsc postojowych. Będzie on uzupełnieniem dwukondygnacyjnego garażu na około 400 miejsc postojowych. Garaż oraz parking zostaną wyposażone w zautomatyzowany system pobierania opłat za parkowanie, który umożliwi dokonywanie opłat za przejazd transportem publicznym.
W sumie budowa centrum przesiadkowego w Brynowie ma kosztować około 90 mln zł. z czego unijna dotacja wyniesie 76,5 mln zł.
- Więcej o:
Bezobsługowe metro, podwieszane wagoniki, a może rower? Komunikacja miejska w przyszłości [PRZEGLĄD]
Nowe wiaty dla Warszawy
Chorzów: zlikwidują estakadę by powstał miejski rynek
Nowoczesna stacja benzynowa koło Wieliczki. Czy Baza w Sierczy wytrzymała próbę czasu?
Monika Bronikowska: Biofilne projektowanie to przemyślana filozofia życia, która redefiniuje luksus
Waszyngton x Soho - nowy koncept kulinarny na warszawskim Kamionku
Maurzyce - pierwszy na świecie spawany most drogowy projektu Stefana Bryły. Trafi na listę UNESCO?
Katowice: O27 Apartamenty Opolska. 29-piętrowa bryła i luksusowe części wspólne