Najważniejsze centrum przesiadkowe Katowic [PROJEKT]
Krzyżować się tu będą linie tramwajowe i autobusowe, a pasażerowie nie będą już skazani na deszcz czy śnieg








Projekt węzła przesiadkowego "Brynów-Pętla" przygotowała firma MERiTUM Projekt na zlecenie Miasta Katowice. Przygotowana przez projektantów koncepcja zakłada, aby funkcje przesiadkowe z autobusów na tramwaj odbywały się z jednego, wspólnego peronu. Rozwiązanie "drzwi w drzwi" ma znacznie skrócić czas potrzebny na przejście z jednego pojazdu do drugiego.
Na węzeł złożą się dwa wspólne perony, z których pierwszy obsłuży tramwaj jadący z Katowic, a drugi do centrum miasta. Perony znajdą się pod konstrukcją przypominającą swym kształtem ogromny kapelusz. Przebudowana pętla sprawi, ze korzystający z niej pasażerowie nie będą już dłużej moknąć.
W ramach inwestycji powstanie też parking na ponad 50 miejsc postojowych. Będzie on uzupełnieniem dwukondygnacyjnego garażu na około 400 miejsc postojowych. Garaż oraz parking zostaną wyposażone w zautomatyzowany system pobierania opłat za parkowanie, który umożliwi dokonywanie opłat za przejazd transportem publicznym.
W sumie budowa centrum przesiadkowego w Brynowie ma kosztować około 90 mln zł. z czego unijna dotacja wyniesie 76,5 mln zł.
Bezobsługowe metro, podwieszane wagoniki, a może rower? Komunikacja miejska w przyszłości [PRZEGLĄD]
Odgadniesz, które to miasto na podstawie wyglądu tramwaju? [QUIZ]
Nowe wiaty dla Warszawy
Chorzów: zlikwidują estakadę by powstał miejski rynek
W Katowicach, w sąsiedztwie Silesia City Center, powstanie biurowiec Craft. To projekt pracowni Czora & Czora
Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z Nagrodą Główną konkursu Wienerberger Brick Award 2020
Katowice: tak będzie wyglądał parking w Strefie Kultury. Powstanie częściowo ukryta pod ziemią bryła z kwietną łąką na dachu [WYNIKI KONKURSU]
Trwa budowa wielofunkcyjnego kompleksu Global Office Park w Katowicach