Sklepowe szyldy mogą być piękne! Udowodnili to studenci Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu

Redakcja Pressland

Studenci Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zaprojektowali szyldy wzorcowych lokali w Parku Kulturowym Stare Miasto. Są minimalistyczne, spójne i bardzo ciekawe!

I miejsce - Anna Nahumko, Pensjonat
Anna Nahumko

Krzykliwe reklamy, brzydkie szyldy, pasteloza na elewacjach kamienic, chaotyczna zabudowa - z tymi grzechami boryka się niejedno polskie miasto. Park Kulturowy Stare Miasto funkcjonuje w historycznym centrum poznania od wiosny 2018 roku. Uchwała, na mocy której został on powołany, wprowadza nowe zasady mające na celu uporządkowanie ładu przestrzennego w sercu Poznania.

Niedawno zakończył się konkurs dla studentów Uniwersytetu Artystycznego, na projekt identyfikacji wizualnej wzorcowego lokalu w poznańskim Parku Kulturowym Stare Miasto. Studenci otrzymali od organizatorów briefy z dokładnymi wytycznymi dotyczącymi projektów (określony lokal, typ działalności, deadline). Projekty miały odznaczać się minimalizmem, spójnością i ciekawą koncepcją.

Wyniki konkursu:

  • I miejsce - Anna Nahumko, Pensjonat
  • II miejsce ex aequo - Patrycja Kaja, sklep mięsny i Daniel Kubacki, lokal z frytkami
  • III miejsce - Klaudia Zabłocka, sklep zielarski

Nagroda publiczności: Ewelina Pieńkowska, sklep zoologiczny Kot i Pies.

W skład jury wchodzili dr Wojciech Janicki, prowadzący Pracownię Znaku i Identyfikacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, przedstawiciele Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz przedstawiciele studio YOS.

Gratulujemy autorom wszystkich nagrodzonych prac!

Skomentuj:

Sklepowe szyldy mogą być piękne! Udowodnili to studenci Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu