Witryny sześciu sklepów i lokali usługowych w Elblągu przeszły metarmorfozę
Niedawno zakończyła się druga edycja inicjatywy :DobryZnak, realizowanej przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup oraz ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa, dobiegła końca. Jej efektem jest rewitalizacja szyldów i witryn sześciu sklepów oraz lokali usługowych w Elblągu.
"Szyldoza" to jedna z najczęstrzych bolączek przestrzeni miejskiej. Kolorowe, krzyczące, szpetne reklamy i szyldy, skutecznie psują estetykę polskich miast i miasteczek. Problem jest jednak coraz częściej dostrzegany, a w walkę z tym zjawiskiem angażują się również prywatne firmy. Tak właśnie jest z akcją :Dobry Znak, organizowaną przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup oraz ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa.
Na fanpage’u :DobryZnak zorganizowano głosowanie. Internauci wybierali miasto, w którym szyldy wybranych sklepów i lokali usługowych przejdą metamorfozę. W głosowaniu wzięło udział ponad tysiąc osób z całej Polski. Zwyciężył Elbląg, pokonując Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Nowy wygląd, wpisujący się w estetykę okolicznej przestrzeni miejskiej, zyskały m.in. sklep spożywczy „Teresa”, sklep wędkarski „Spławik” oraz punkt usługowy „Elpuch”, zajmujący się czyszczeniem pierza.
Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie :DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz
– mówi Pan Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza „Elpuch”.
Co ważne, beneficjentami inicjatywy :DobryZnak są nie tylko właściciele lokali handlowo-usługowych, ale również mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów oraz pomoc przy wdrożeniu infrastruktury do akceptacji płatności bezgotówkowych, dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa. Z kolei mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze otoczenie i estetykę punktów handlowo-usługowych, harmonijnie wkomponowanych w przestrzeń miejską.
Mimo, że tegoroczne głosowanie już się zakończyło, akcja :DobryZnak trwa nadal. Mali przedsiębiorcy z całej Polski mogą korzystać z platformy dobryznak.org, na której znajdą m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwi im przeprowadzenie metamorfozy w swoim sklepie lub lokalu usługowym. Na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Nad zawartością merytoryczną platformy czuwa stowarzyszenie Traffic Design, które na swoim koncie ma kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w mniejszych miastach.
Dzięki współpracy branży marketingowej z projektową i NGO, udało nam się wprowadzić dobre praktyki projektowe na ulice miasta z bogatą historią artystyczną. Cieszy nas fakt, że nowe szyldy przy ul. Browarnej i ul. Robotniczej, zostały dobrze przyjęte nie tylko przez przedsiębiorców, ale również przez lokalną społeczność
– mówi Małgorzata Bujak ze stowarzyszenia Traffic Design.
Kampania :DobryZnak została wyróżniona zarówno na zagranicznych, jak i lokalnych festiwalach: m.in. najwyższą nagrodą w kategorii "Efektywność" na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Projekt zdobył też siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards, a także 3 srebrne miecze w konkursie KTR 2019 oraz 2 nagrody główne w ramach Polish Graphic Design Awards 2019.
- Więcej o:
Sklepowe szyldy mogą być piękne! Udowodnili to studenci Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu
Traffic Design kontra pasteloza. Odmienili gdyński blok i na tym nie koniec
Polskie bloki po termomodernizacji: kicz i pasteloza. W Poznaniu robią to inaczej
Polskie bloki po termomodernizacji: kicz i pasteloza. Można inaczej!
Modernizm międzywojenny w Polsce [TOP 10]
Osiedle Kwiatów Polskich w warszawskim Wawrze projektu RMK.A. Blacha na elewacjach była strzalem w dziesiątkę
Biblioteka Publiczna w Tuchowie projektu GK-Atelier. Tu nie ma nudy!
Rewitalizacja na rynku nieruchomości premium, czyli jak oddać hołd historii w zgodzie z aktualnymi trendami