Most w kształcie litery ?S"

Pracownia Rosales + Partners zaprojektowała nowy most pieszy na rzece Sheboygan w stanie Wisconsin. Podwieszony most ma mieć w prawdzie tylko 67 m długości pomiędzy pylonami, ale to nie wymiary czynią go wyjątkowym...
Most kształtem będzie przypominał litere ?S". Dzięki unikalnej konstrukcji obiekt ma dwa punkty obrotu. Gdy najdzie potrzeba dwie połówki mostu obracają się o 90O wokół 15 m pylonów. Dzięki temu bez problemu przepłynie każdy statek. Przejście dla pieszych ma mieć ponad 3,5 m szerokości.

Most ma bardzo delikatną i lekką architekturę. Przęsła są subtelne i nie przysłaniają widoków na sąsiadującą zatokę. Po wybudowaniu obiekt ma się stać ikoną miejscowości Sheboygan, przez którą przepływa rzeka o tej samej nazwie. Budowa ma kosztować około 3,3 miliona euro.

Więcej o:
Komentarze (8)
Most w kształcie litery ?S"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    myślę, że problem kompensacji poprostu zostanie rozwiązany poprzez hydraulicznie/pneumatycznie wysuwane pomosty, bo nie wyobrażam sobie jakby most miał się zamknąć, nawet bez tego zjawiska...

  • Gość: Gość

    0

    Szebojgen to mi sie kojarzy z filmem Kevin sam w domu. tam to grupa wesolych muzykow -z Johnem Candym na czele- wspominala cos o Szebojgen... cyba tam sprzedali troche swoich plyt z hitowymi polkami...

  • Gość: Gość

    0

    U hamburgerów to w klozecie sie jeden zgubił. Tacy debile.

  • Gość: Gość

    0

    Ze starego kontynentu powiadasz????No tak, ameryka jako kontynent jest bardzo stara.

    ROSALES + PARTNERS - 37 Newbury Street, Suite 6
    Boston, MA 02116 tel. 617-247-7499

    Doksztalc sie troche please, chociazby z wiki
    en.wikipedia.org/wiki/Miguel_Rosales


  • Gość: Gość

    0

    moze koszt jest podany w Euro bo pracownia ze starego kontynentu ...

    ja jestem ciekaw jak zostanie rozwiazany problem kompensacji dlugosci poszczegolnych przesel mostu, wraz ze zmiana temperatury ! mala niedokladnosc w obliczeniach i most sie nie zamknie lub zostanie na tyle duza przerwa, ze bedzie to spore wyzwanie by przeskoczyc na druga strone :)

  • Gość: Gość

    0

    Od kiedy w Wisconsin placi sie Euro ?

  • Gość: Gość

    0

    No cóż, piękna architektura kosztuje.

  • Gość: Gość

    0

    Jakby mozna most za 3,3 mln euro zbudowac to pewnie w Warszawie z 10 juz bysmy ich mieli.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX