Wielkie szklane tunele na trasie AK. HIT czy Kit?

red

W lipcu zakończono kolejny etap modernizacji Trasy Armii Krajowej w Warszawie. Aby uchronić mieszkańców pobliskich domów przed nadmiernym hałasem zastosowano nowoczesną konstrukcję ze szkła

Szklane tunele na trasie AK
Szklane tunele na trasie AK
fot. Pilkington

Modernizacja Trasy Armii Krajowej w Warszawie jest prowadzona w ramach przebudowy drogi ekspresowej S8. W lipcu do ruchu oddano ulicę Toruńską wyposażoną w nowe zabezpieczenia chroniące mieszkańców przed nadmiernym hałasem. Na odcinku o największym natężeniu ruchu, od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska, zastosowano dźwiękochłonne szklane półtunele gwarantujące najwyższy możliwy poziom ochrony przed hałasem. Jest to jedyne tego typu rozwiązanie w Polsce i jedno z niewielu w Europie.

Szklane tunele na trasie AK

Zobacz pozostałe zdjęcia>>

Autorem projektu zadaszeń  jest arch. Bartłomiej Grotte z pracowni architektonicznej Foroom, który tak opisuje swoją koncepcję: Moją rolą było nadanie całej konstrukcji kształtu, wyglądu zewnętrznego oraz zaprojektowanie rozwiązań technicznych(...) Półtunele nad Trasą AK mają wysokość około 10 metrów, wynikającą ze skrajni drogowej, wiszącego nad nią oznakowania oraz usytuowania opraw oświetleniowych zapewniających zgodne z przepisami oświetlenie trasy. Szklane ekrany powstały na długości około 1,2 km. Dzięki "półtunelowej" konstrukcji przykrywają jezdnię przez co znacznie lepiej chronią także wysokie budynki mieszkalne przed ponadnormatywnym hałasem.


ZOBACZ TAKŻE:


Specjaliści od kładek


Warszawa - najbardziej zakorkowane miasto Europy


Nowoczesne wiaty przystankowe w Warszawie


Skomentuj:

Wielkie szklane tunele na trasie AK. HIT czy Kit?