Wielkie szklane tunele na trasie AK. HIT czy Kit?

W lipcu zakończono kolejny etap modernizacji Trasy Armii Krajowej w Warszawie. Aby uchronić mieszkańców pobliskich domów przed nadmiernym hałasem zastosowano nowoczesną konstrukcję ze szkła

Modernizacja Trasy Armii Krajowej w Warszawie jest prowadzona w ramach przebudowy drogi ekspresowej S8. W lipcu do ruchu oddano ulicę Toruńską wyposażoną w nowe zabezpieczenia chroniące mieszkańców przed nadmiernym hałasem. Na odcinku o największym natężeniu ruchu, od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska, zastosowano dźwiękochłonne szklane półtunele gwarantujące najwyższy możliwy poziom ochrony przed hałasem. Jest to jedyne tego typu rozwiązanie w Polsce i jedno z niewielu w Europie.

Szklane tunele na trasie AK

Zobacz pozostałe zdjęcia>>

Autorem projektu zadaszeń  jest arch. Bartłomiej Grotte z pracowni architektonicznej Foroom, który tak opisuje swoją koncepcję: Moją rolą było nadanie całej konstrukcji kształtu, wyglądu zewnętrznego oraz zaprojektowanie rozwiązań technicznych(...) Półtunele nad Trasą AK mają wysokość około 10 metrów, wynikającą ze skrajni drogowej, wiszącego nad nią oznakowania oraz usytuowania opraw oświetleniowych zapewniających zgodne z przepisami oświetlenie trasy. Szklane ekrany powstały na długości około 1,2 km. Dzięki "półtunelowej" konstrukcji przykrywają jezdnię przez co znacznie lepiej chronią także wysokie budynki mieszkalne przed ponadnormatywnym hałasem.


ZOBACZ TAKŻE:


Specjaliści od kładek


Warszawa - najbardziej zakorkowane miasto Europy


Nowoczesne wiaty przystankowe w Warszawie


Szklane tunele na trasie AK:
Więcej o:
Komentarze (31)
Wielkie szklane tunele na trasie AK. HIT czy Kit?
Zaloguj się
  • Gość: froufrou

    Oceniono 13 razy 11

    skoro już absolutnie musiały być to ich styl to jest to estetyczny HIT. Jednak ich sens, koszty to absolutny KIT!!!

  • robert_wwa

    Oceniono 12 razy 8

    Zależy. HIT bo nareszcie to jakoś wygląda. A KIT bo nie mam przekonania czy to aby było konieczne w tamtym miejscu za takie pieniądze. Ale gdyby nie patrzeć na aspekt ekonomiczny to jak najbardziej HIT.

  • Gość: głupota

    Oceniono 18 razy 6

    Piękne tunele dla samochodów a perony wiatki na dworcach PKP obskurne, Komuś chyba się naprawdę w głowie poprzewracało albo to nasza wrodzona głupota. Po co samochodom szklany tunel??? Z daleka Niemcy pewnie myślą że tam jest dworzec... a tu zonk Polacy są tak bogaci że robią takie tunele dla samochodów aby deszcz i śnieg nie niszczył lakieru piętnastoletnich tłuczonych samochodów

  • Gość: junkier

    Oceniono 12 razy 4

    Te półtunele to nic innego jak wynik chorych przepisów w wyniku których na terenach słabo zurbanizowanych powstają 3 metrowe ekrany a mieście jeszcze wyższe na dodatek zaraz przed oknami mieszkań. Jeśli już muszą być to faktycznie, wygląda to w miarę przyzwoicie ale nadal jest to strata pieniędzy.

  • Gość: maks

    Oceniono 8 razy 4

    kto to będzie i jak sprzątał, za pół roku, rok, itp.? samochody, kurz, itp? lipa

  • Gość: Podpisz sie

    Oceniono 4 razy 2

    Na pewno prezentuje się ładnie, ale kosztuje fortunę i właściwie to jest zbędne.

  • Gość: +amen+

    Oceniono 8 razy 2

    Ciekawe jak to będzie wyglądać no..... powiedzmy po 3 latach eksploatacji..... teraz nowe może być jako hit a za 3 lata będzie kit....

  • igor.mal

    Oceniono 16 razy 2

    Rewelacyjne rozwiązanie, super, naprawde wreszcie polska myśl architektoniczna dogoniła Świat.
    Bardzo praktyczne, prosimy o dociągnięcie tunelu przez osiedle Ruda (ul. Klaudyny) bo tam też głośno.

  • Gość: Koneser

    Oceniono 5 razy 1

    Piękne ale pewnie większości nie będzie sie podobac bo maja wsiowe gusty. Dla nich piękne są ekrany przy drogach. W Ameryce są setki tysięcy km autostrd i zadnych ekranow nie ma , wiadomo ze przy glownych drogach jest halasliwie i trzeba z tym zyc. Ekrany przy drogach w Polsce to jedno wielkie paskudztwo, wyrzucone pieniadze w bloto

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX