Dworzec Bydgoszcz Główna. Ten projekt zachwyca!

Główny dworzec kolejowy w Bydgoszczy będzie zbudowany od nowa. PKP chwali się, że jego projekt realizuje założenia nietypowej dla dworców koncepcji Inside Outside

Projekt przebudowy nowego i wzniesienia starego budynku opracowała firma Allplan. Decyzja o wyborze koncepcji poprzedziły konsultacje władzy Bydgoszczy z gronem ekspertów. Wzięli w niej udział przedstawiciele między innymi Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy, Stowarzyszenia Architektów Polskich, Urzędu Wojewódzkiego i Miejski Konserwator Zabytków. Po zebraniu uwag na temat koncepcji prezydent miasta Rafał Bruski rekomendował PKP S.A. realizację właśnie koncepcji Inside Outside. Na czym ona polega?

Projektanci wykazali się bardzo dobrym warsztatem. Koncepcje były zróżnicowane. Inside Outside zakłada odtworzenie budynku wyspowego, oraz zdecydowaną przebudowę budynku frontowego, który otwiera cały dworzec na miasto. To ciekawy, nowoczesny projekt - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP S.A.

Projekt architektów przewiduje wyremontowanie starego budynku oraz wzniesienie tuż obok zupełnie nowego. Nie zasłoni on zabytkowego dworca dzięki zaprojektowanemu świetlikowi na poziomie pierwszego piętra. Oprócz przebudowy budynków gruntownie zmodernizowanie zostanie przejście podziemnego wraz z peronami. Ponadto przed dworcem pojawi się nowa przestrzeń publiczna z zielenią.

Dworzec na co dzień będzie służył przede wszystkim bydgoszczanom i dlatego ważne jest, aby był zgodny z ich oczekiwaniami. Mam nadzieję, że po przebudowie bydgoski dworzec kolejowy będzie kolejnym niebanalnym budynkiem na planie miasta, z którego bydgoszczanie będą dumni - mówi prezydent Rafał Bruski.

Prace budowlane rozpoczną się w pierwszym kwartale 2014 r. i zakończą pod koniec 2015 r. Cały koszt przebudowy wyniesie ponad 100 mln zł.

 

 

ZOBACZ TAKŻE:

Perły Polskich Kolei Państwowych [TOP 10]

Najpiękniejsze dworce kolejowe w Polsce

Więcej o:
Komentarze (60)
Dworzec Bydgoszcz Główna. Ten projekt zachwyca!
Zaloguj się
  • brunohel

    Oceniono 56 razy 56

    Jak to?
    Bez galerii handlowej?
    Toż to żaden dworzec :(

  • Gość: u

    Oceniono 54 razy 32

    niestety zapewne to co powstanie nijak sie bedzie mialo do wizualizacji a jak spojzec kto stoi aktualnie za projektem to spodziewajmy sie dramatu na miare MAKABRYŁY

  • Gość: a

    Oceniono 28 razy 20

    juz tutaj deklaruje, ze bede po tej soczystej trawie z wielka checia spacerowal i tam odpoczywal. A niech ktos sprobuje mnie stamtad przepedzic albo tej trawy tam nie bedzie to przsle mu linka do tego artykulu. a tak na prawde to marne sa szanse na realizacje projektu w takim stanie jaki jest na wizualizacji. to nawet mozna powiedziec jawne oszustwo. Z wielka niecierpliwoscia bede oczekiwal tego zielonego skweru. Utrzymanie takiej trawy ulozonej jako warstwa na stropie zelbetowym to potworne koszty w brew pozorom. Spojrzmy jak pkp dba o budynki i nie trudno soebie wyobrazic jaka przyszlosc czeka ta realizacja. nawet przy odpowiedniej pielegnacji w tak intensywnie uzytkpowanym publicznym miejscu nie jest mozliwe. Budynek dawnego dworca wcale nie ma takiej wartosci ani historycznej ani architektonicznej zeby nowa czesc dworca tak sielnie ksztaltowalo w celu ukazania tego co jest za nim. Glupota i szukanie na sile geniu loci. Projekt do gruntownego przeprojektowania. Sama idea otwarcia dworca jako przestrzen publiczna jak najbardziej tak ale nie w takiej formie. Widac ze biuro bez doswiadczenia a Baryla (wspolautor projektu) sam juz sie zdeklasowal dawno i troche sie takim projektem osmiesza.

  • Gość: em

    Oceniono 39 razy 15

    paskudny kloc

  • Gość: maria

    Oceniono 62 razy 14

    nie podoba sie!

  • Gość: paskuda

    Oceniono 18 razy 14

    ten szkic przydaje się do rozpoczęcia debaty na temat formy i funkcji ale nie do realizacji

  • felucjan

    Oceniono 19 razy 13

    Najpiękniejszy dworzec mamy w Katowicach: wielkie centrum handlowe z wejściem głównym w kształcie waginy.

    Zresztą potoczna nazwa Vagina już się przyjęła, chociaż czynne jest od 3 dni.

  • Gość: mirekk

    Oceniono 25 razy 9

    Szkoda że w Katowicach taki nie powstał w miejsce tej jarmarcznej budy :P

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX