Kolejne stacje II linii metra bez "motylków". Budowa już na wiosnę

Znamy już wykonawców kolejnych odcinków II linii metra w Warszawie. Podziemną kolej będą budowały te same firmy, które wybudowały odcinek centralny, choć tym razem nie w konsorcjum, a osobno. Turecki Güllermak wybuduje odcinek zachodni, włoskie Astaldi część wschodnią.

Warszawskie metro rozstrzygnęło przetarg na budowę kolejnych odcinków na II linni metra. Na Woli mają powstać stacje Młynów, Księcia Janusza oraz Płocka według projektu firmy Metroprojekt - ich wykonawcą będzie Güllermak. Na Pradze i Targówku stacje Szwedzka, Targówek i Trocka zaprojektowane przez ILF Consulting Engineers Polska wykona Astaldi.

Jeśli nie będzie odwołań od wyniku przetargu prace budowlane mogą zacząć się już na wiosnę. Zgodnie z harmonogramem do użytku mają zostać oddane w 2019 roku.

Nowe stacje pozbawione będą najbardziej charakterystycznych elementów - zadaszeń nad wejściami do stacji w formie motylków oraz napisów na peronach zaprojektowanych przez wybitnego plastyka Wojciecha Fangora.

W tym kontekście dziwi decyzja metra, która podjęła decyzję że kolejne odcinki, które mają być budowane w latach 2019 - 2022 znów mają nawiązywać do odcinka centralnego, a więc znów zobaczymy kolorowe motylki i napisy na ścianach stacji.

______________________________________________________________________

ZOBACZ TEŻ:

Która wejścia do stacji na nowych odcinkach wygląda najlepiej?
Więcej o:
Komentarze (28)
Kolejne stacje II linii metra bez "motylków". Budowa już na wiosnę
Zaloguj się
  • Gość: Roner

    Oceniono 26 razy 26

    Decyzja mnie nie dziwi. Brak konsekwencji w kwestiach estetycznych to w Warszawie tradycja. Tak samo było w powojenną odbudową - 1000 radykalnie odmiennych pomysłów i każdy zrealizowany w małym procencie, co dało urbanistyczno-architektoniczny groch z kapustą. Czemu więc stacje metra powinny być w takim przypadku schludne, jednolite i zaprojektowane wedle jednej koncepcji.

  • Gość: metropolitan

    Oceniono 22 razy 22

    tragedia, dlaczego w innych krajach i miastach stacje metra moga byc jednakowe i prze to latwo rozpoznawalne w calym miescie dla wszystkich podrozujacych. czemu polacy nie potrafia architektonicznie wybudowac niczego, co byloby spojne, harmonijne i estetyczne. dlaczego pierwsza i druga linia maja inne napisy i stacje? czy to sa dwie rozne spolki roznego metra?

  • Gość: Alibi

    Oceniono 20 razy 10

    Każda linia powinna mieć swój charakter w ty wypadku 'motylki''

  • Gość: ostaniaparowka

    Oceniono 22 razy 6

    To najbrzydsza nowa linia metra w Europie, taka niestety prawda, zanim zminusujecie podajcie przykłady brzydszych.

  • Oceniono 11 razy 5

    Ludzie, czy Wy naprawde musicie wszystko od poczatku swiata wymyslac na "wlasny szczot"? Dlaczego nie korzystacie z doswiadczen innych, madrzejszych od Was i z lepszym smakiem?
    Wejscie ma byc: praktyczne, estetyczne i nie rzucajace sie zbytnio w oczy - jedynie napis. Po ki diabel ta ohydna wiejskosc podlaska, ktora z Polska nie ma wiele wspolnego jedynie z ruskoscia, sowieckoscia i inna wschodnioscia? WSCHOD chcecie zrobic z Polski, przesunac nas za Bug, skad sie wziela ta idiotyczna moda na kresowian jako "prawdziwych Polakow i katolikow", spolszczona glownie ruska ludnosc, litewska takze o innych niz Polska korzeniach i estetyce, etnosie? Dlaczego brak jest tutaj polskiego punktu widzenia, nie mamy sie na kim oprzec w naszej historii musimy ciagle nasladowac te Wielikaja rassije jak to robicie?

  • Gość: Dot

    Oceniono 6 razy 4

    Czy ktoś z was wogóle widział motyla? Z tak złamanymi skrzydłami?! To coś to jakieś Pajęczaki a nie Motylki i wcale nie uważam żeby brzydką formę trzeba by było powielać w imię konsekwencji. Nie wyszło? Trudno, szukamy dalej. Swoją drogą połowa starej linii nie ma żadnego kiosku nałożonego na wejście. Jest rozpoznawalny znak i schody + winda. Nie ma żadnej narzucającej się kubatury. Czyż to nie czystsza forma w przestrzeni publicznej?

  • Gość: ptaszniki paskudne

    Oceniono 5 razy 3

    Szkoda, że na centralnym odcinku II nie ma takich eleganckich i stonowanych wiat. Jedyny plus obecnych farbowanych tarantul jest taki, że w mgliste jesienne wieczory widać je z daleka!

  • Gość: klaps

    Oceniono 3 razy 3

    bardzo slabe jest oznaczenie metra- pochowane wrecz na tych projektach a to najwazniejsze.

  • Gość: lodzermensch

    Oceniono 3 razy 1

    A w Łodzi otworzyli wczoraj po rozbudowie trasę W-Z z Dworcem Tramwajowym Centrum i drogowym tunelem średnicowym.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX