Wielkie szklane tunele na trasie AK. HIT czy Kit?
W lipcu zakończono kolejny etap modernizacji Trasy Armii Krajowej w Warszawie. Aby uchronić mieszkańców pobliskich domów przed nadmiernym hałasem zastosowano nowoczesną konstrukcję ze szkła

Modernizacja Trasy Armii Krajowej w Warszawie jest prowadzona w ramach przebudowy drogi ekspresowej S8. W lipcu do ruchu oddano ulicę Toruńską wyposażoną w nowe zabezpieczenia chroniące mieszkańców przed nadmiernym hałasem. Na odcinku o największym natężeniu ruchu, od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska, zastosowano dźwiękochłonne szklane półtunele gwarantujące najwyższy możliwy poziom ochrony przed hałasem. Jest to jedyne tego typu rozwiązanie w Polsce i jedno z niewielu w Europie.
Autorem projektu zadaszeń jest arch. Bartłomiej Grotte z pracowni architektonicznej Foroom, który tak opisuje swoją koncepcję: Moją rolą było nadanie całej konstrukcji kształtu, wyglądu zewnętrznego oraz zaprojektowanie rozwiązań technicznych(...) Półtunele nad Trasą AK mają wysokość około 10 metrów, wynikającą ze skrajni drogowej, wiszącego nad nią oznakowania oraz usytuowania opraw oświetleniowych zapewniających zgodne z przepisami oświetlenie trasy. Szklane ekrany powstały na długości około 1,2 km. Dzięki "półtunelowej" konstrukcji przykrywają jezdnię przez co znacznie lepiej chronią także wysokie budynki mieszkalne przed ponadnormatywnym hałasem.
- Więcej o:
Rynek w Gorzowie Wielkopolskim na nowo według BXB studio. Stylistyka "wielkiej płyty" przekuta w atut?
Miasto Polskich Mistrzów Olimpijskich: Kolejny budynek w dzielnicy „Paryż” z pozwoleniem na budowę
Żorro - architektoniczny superbohater z Żor. Projekt Macieja Franty doceniany za granicą
Towarowa 22: Apartamenty Gutenberga projektu JEMS Architekci. Harmonia skali, materiałów i detali
Nova Mikołowska w Katowicach. Architektura w codziennym użytkowaniu
Warszawa: Modern Mokotów. Nowa mikrodzielnica z własnym parkiem zamiast biurowców i betonowych parkingów
Dom w Pawlikowicach pod Wieliczką - powrót do przeszłości. Tak mieszkają projektanci
Ludzki wymiar architektury – jak budować z korzyścią dla mieszkańców