"Projektowanie doświadczeń" [Z biblioteki architekta]
Jak zmienić kurz i nobliwą patynę w gwiezdny pył? Czym jest dzisiaj luksus? Czego szukają klienci? I jak znane marki posiłkują się architekturą, by wytworzyć pożądane doświadczenia. Ścisłe związki projektowania, marketingu i sztuki analizuje Igor Gałązkiewicz w książce pt. "Projektowanie doświadczeń".







"Projektowanie doświadczeń" to opowieść o tym, jak doświadczenie stało się jedną z najważniejszych metod komunikacji. Żyjemy bowiem w czasach, gdy nawet najlepiej zaprojektowane produkty i usługi przestały być same w sobie wystarczająco atrakcyjne, a rzeczy, by były pożądane (oprócz tego, że powinny być dobrze wykonane i opowiedziane), muszą podążać za treścią życia.
Doświadczenie jest nowym produktem
Począwszy od charakteru przestrzeni handlowych, przez formę oferty, po wizerunek marki – wszystko wydaje się być podporządkowane właśnie doświadczaniu. Marki zmieniają swe oblicza, garderobę i scenografię, stając się artystami, intelektualistami, marszandami, wyrafinowanymi podróżnikami czy sportowcami. Obserwując ich poczynania, można pozwolić sobie na konstatację, że te najbardziej luksusowe kreują etos, a te szerzej dostępne – styl życia.
Projektowanie doświadczeń jest spojrzeniem na współczesność przez pryzmat niebanalnej komunikacji, sztuki, architektury, wzornictwa oraz globalnej ekonomii. Od Nike, Supreme, przez Louis Vuitton, Hermés, Aesop, Ace Hotels, Colette i Dover Street Market, do M&M's i Acne Studios. Kluczowe projekty i tendencje zaprezentowano poprzez portfolio najciekawszych koncepcji, ale w szerokim kulturowym kontekście.
Autor pokazuje, jak marki projektują doświadczenia w czasach wszystkiego – gdy luksus przestał być już dawno wysadzany złotem, nostalgia i kunszt łączą się z zaawansowaną technologią, a świat wirtualny i rzeczywisty grają w jednym zespole na zmysłach publiczności.

- Więcej o:
- sztuka
Mniej formalne i nowoczesne. Tak zmieniły się wnętrza konsulatu RP w Oslo
Federico Babina obrazuje choroby psychiczne za pomocą architektury
"Dziennik podróży" Bolesława Stelmacha wśród najlepiej zaprojektowanych książek na świecie
10 domów jednorodzinnych z ciekawym designem - z miłości do geometrii
W Warszawie powstał mural wspierający gastronomię
Clean Art - wodne murale na warszawskich budynkach. Malowane "na brudzie" obrazy pokażą czym oddychamy
Nowy warszawski mural Tytusa Brzozowskiego. Artysta umieścił na nim charakterystyczne budynki dawnej dzielnicy żydowskiej
Dzieła sztuki na wiejskich przystankach PKS. Folkowe Przystanki to jedyna taka galeria w Polsce