Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych na świecie powstanie w Warszawie. Połączy Bulwary Wiślane z Pragą

Mat. UM Warszawa/ red. WG

Ogłoszono właśnie decyzję o budowie nowego mostu pieszo-rowerowego w Warszawie. Powstanie on na wysokości ul. Karowej na lewym brzegu i ul. Okrzei na prawym brzegu Wisły. Projekt jest już gotowy.

Nowy warszawski most pieszo-rowerowy przez Wisłę. Proj. Schuessler-Plan Inżynierzy
Nowy warszawski most pieszo-rowerowy przez Wisłę. Proj. Schuessler-Plan Inżynierzy
Wiz. mat. UM Warszawa

Nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie

Nowy warszawski most pieszo-rowerowy będzie jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie - będzie liczył ok. 500 metrów długości. Połączy Bulwary Wiślane z Pragą. Wjazd na most od lewej strony Wisły będzie na wysokości ul. Karowej, na prawym brzegu - na wysokości ul. Okrzei.

Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy będzie zmienna – w najwęższym punkcie będzie mieć 6,9 m, nad nurtem rzeki rozszerzać się będzie do 16,3 m.

O inwestycji mówi się już od kilku lat. Jesienią 2017 r. konkurs architektoniczny na projekt mostu pieszo-rowerowego w Warszawie wygrała pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy.

Przeczytaj także: Zobacz pokaz multimedialny na fasadzie i dachu Varso Tower>>

Ta inwestycja będzie najciekawszą architektonicznie przeprawą w stolicy. Z podobnych konstrukcji słyną inne miasta na świecie – warto wspomnieć choćby Millenium Bridge w Londynie czy szereg ikonicznych przepraw w nadrzecznym parku Madrid Rio

mówił Prezydent Rafał Trzaskowski.

Most pieszo-rowerowy ma stworzyć nowe połączenie spacerowe między tłumnie odwiedzanymi Bulwarami Wiślanymi, a dziś niezagospodarowanym, bardziej naturalnym praskim brzegiem Wisły.

Zobacz także: Tak będzie wyglądał plac 5 rogów w Warszawie>>

Nie tylko brzegi Wisły zyskają dzięki nowemu mostowi. Będzie on szansą dla rewitalizującej się właśnie Pragi, która tym samym przybliży się do centrum miasta i zyska wygodne połączenie z kampusem uniwersyteckim na Powiślu. Ciąg ulic Okrzei i Ząbkowskiej może stać się nową osią – praskim odpowiednikiem Traktu Królewskiego. Dziś Okrzei kończy się nadwiślańskimi zaroślami. Po otwarciu mostu idący tą trasą w kilka minut znajdzie się na Bulwarach Wiślanych. A dalej - wzdłuż Karowej - szybko trafi w okolice Krakowskiego Przedmieścia

dodaje prezydent Trzaskowski.

Most pieszo-rowerowy w Warszawie. Kiedy będzie gotowy?

Na budowę mostu ma być przeznaczone ok. 180 mln zł z budżetu m.st. Warszawy. Oprócz samej konstrukcji obiektu, na koszty składają się m.in. ścieżki, chodniki, rampy, oświetlenie i odwodnienie. Kosztorys zakłada również roboty nieprzewidziane.

Projekt jest już gotowy, a pozwolenie na budowę jest prawomocne. Niebawem ma zostać ogłoszony przetarg na budowę. Planowany czas budowy mostu to 2 - 3 lata. Według wstępnych założeń inwestycja ma być gotowa w 2023 r.

Skomentuj:

Jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych na świecie powstanie w Warszawie. Połączy Bulwary Wiślane z Pragą