SpinCar. Polski wynalazek, który uwolni chodniki?

Polskie miasta opanowały samochody. Zastawiają przejścia, rozjeżdżają trawniki i dyktują warunki pieszym. Czy auto przyszłości polskiej produkcji ma szansę tę sytuację choć trochę zmienić? Koncepcja SpinCar budzi coraz większe zainteresowanie.
SpinCar czteroosobowy SpinCar czteroosobowy proj. Michał Zacharczuk

SpinCar

SpinCar to polski pomysł na elektryczne miejskie pojazdy, które mają szansę stać się remedium dla coraz bardziej zatłoczonych miast.  Dzięki podwoziu nowej generacji może obracać się w miejscu, co znacznie ułatwia parkowanie

SpinCar na parkingu

Projekt obrotowego auta budzi coraz większe zainteresowanie. Projektant twierdzi, że to lekarstwo na zakorkowane i mocno zanieczyszczone miasta.

Autorem tej rewolucyjnej koncepcji jest dr inż. Bogdan Kuberacki.

SpinCar rodzinny SpinCar rodzinny proj. Katarzyna Sadecka i Aleksandra Ziembińska

SpinCar Family

SpinCar Family to model zaprojektowany z myślą o rodzinie. Jego wymiary (dł. 1,95 m <z kołami 2,3 m>, szer. 1,95 m, wys. 1,4 m) pomieszczą dwie osoby dorosłe i bagaż o objętości wózka supermarketowego lub dwójkę małych dzieci, bądź jedno starsze. Dzięki swoim cechom użytkowym, pojazd w tej wersji zaspokaja większość potrzeb komunikacyjnych przeciętnej rodziny mieszkającej w mieście.

Rodzinny

Rodzinny

SpinCar dla czterech osób SpinCar dla czterech osób proj. Michał Zacharczuk

SpinCar dla czterech osób

Ten model, można uznać za rozszerzoną opcję Family, która pomieści członków czteroosobowej rodziny bez względu na wiek.

SpinCar dla czterech osób

SpinCar dla czterech osób

SpinCar Slim SpinCar Slim proj. Bartosz Borowicz i Mateusz Przybysz

SpinCar Slim

SpinCar Slim został zaprojektowany dla dwóch osób. Dzięki zmniejszonej szerokości (w stosunku do wersji Family) idealnie nadaje się do jazdy po miejskich obszarach o ciasnej zabudowie.

SpinCar Slim

Z tego modelu mogłyby skorzystać także różnego rodzaju służby, które muszą wielokrotnie wjeżdżać w zaułki lub inne wąskie miejsca a następnie z nich wyjeżdżać (np. straż miejska).

SpinCar Slim

SpinCar Teen SpinCar Teen proj. Michał Zacharczuk

SpinCar Teen

SpinCar Teen to jednoosobowy, niewielki pojazd przeznaczony dla młodzieży. Nie ustępuje zwinnością skuterowi czy quadowi, a zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Dzięki możliwości obracania się w miejscu i niewielkim rozmiarom zapewne stanie się atrakcyjnym środkiem transportu.

Wersja jednoosobowa

Szczególnie sprawdza się w realizacji drobnych zadań wymagających wielokrotnego wjeżdżania w zaułki lub podjeżdżania pod bramy jak np. dostawy pizzy. Zawsze wraca do ruchu drogowego przodem. A do tego, dzięki napędowi elektrycznemu jest przyjazny dla kieszeni młodych.

SpinCar dostawczy SpinCar dostawczy proj. Bartosz Borowicz i Mateusz Przybysz

SpinCar Deliverer

Ten samochód dostawczy, zaprojektowany zwłaszcza z myślą o terenach staromiejskich, posiada powierzchnię ładunkową ok. 1,5 m kw. Dzięki niewielkim rozmiarom, mieści się i obraca w każdym zaułku szerszym niż 2 m.

Wersja dostawcza

Jego konstrukcja rozwiązuje problem dostawy towarów do miejsc, do których pojazdy z tradycyjnym układem kół nie mogą wjechać. Jest bardzo użyteczny, a niejednokrotnie niezastąpiony, kiedy trzeba dojechać np. do punktów handlowych lub usługowych położonych na obszarach staromiejskiej zabudowy z wąskimi uliczkami. Dzięki silnikowi elektrycznemu może poruszać się po obszarach na które wjazd samochodów spalinowych jest zakazany np. dla ochrony zabytkowej zabudowy.

Autobus typu spin Autobus typu spin spincar.pl

W projekcie

Projektanci pracują obecnie nad wersją dla osób niepełnosprawnych oraz autobusem typu spin, który do zawracania nie potrzebuje pętli, ani prowadzenia linii wokół kwartału domów. Do wykonania manewru wystarczy zwykła zatoka przystankowa.

Wersja dla osób niepełnosprawnych

ZOBACZ TAKŻE:

Więcej o:
Komentarze (5)
SpinCar. Polski wynalazek, który uwolni chodniki?
Zaloguj się
  • eeeee1

    0

    bez sensu; tykle pisaniny o samochodzie a w zadnym miejscu nie podano jaka jest jego prekdkosc czyli w sumie jedyny parametr ktory jest wazny w przypadku zakupu pojazdu mechanicznego;

  • jilsand79

    0

    Ale to już było...
    Przypomina mi te trójkołowce dla niepełnosprawnych z dykty i celofanu...he he he
    Przy zderzeniu z normalnym samochodem pasażerowie tego cuda nie mają szans.

  • Gość: eidesis

    0

    A10 weź coś zażyj.

    W Krakowie nie da się przejść przez miasto
    większość chodników zajmują samochody.
    Przykre to i wkuu...

  • spadekdachu

    0

    Genialne! Smarter than smart :)

  • Gość: A10

    0

    A cóż to? Nowy portal motoryzacyjny? Nikt nie czyta pseudoarchitektonicznych wypocin?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX